معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: برای جلوگیری از تعلل در زمان وقوع بلایای طبیعی, سامانه آی پی بیس برای تسریع امور شهروندان طراحی شده است.

طراحی سامانه آی پی بیس برای پاسخ گویی سریعتر به شهروندان

به گزارش قدس آنلاین ،  شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در آیین رونمایی از فرآیندهای نوین مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ که در تالار شهر برگزار شد گفت: گاهی اوقات و بنا به دلایل مختلف همچون وقوع بارندگی، سیل تعداد تماس‌ها با مرکز ۱۳۷ افزایش می‌یابد؛ و ممکن است این تماس‌ها در ساعت‌هایی انجام شود که امکان پاسخگویی وجود نداشته باشد، لذا این امر منجر به تعلل در پاسخگویی می‌شود؛ به همین منظور سامانه آی پی بیس طراحی شده تا هم‌ زمان مکانیزم پاسخگویی خارج از مرکز نیز صورت گیرد.


 او به ساختار پاسخگویی برای درخواست‌های مردمی اشاره کرد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مبادی پیام رسانی را محدود و سامانه‌های واحد را ایجاد نماییم که در این راستا سامانه ۱۳۷ جهت پاسخگویی در کشور مناسب است. اپلیکیشن چشم شهر نیز در این راستا می‌تواند درخواست‌های سایر دستگاه‌ها را دریافت و به سازمان‌های مربوطه ارائه دهد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد  یکی از چالش‌ها در حوزه پیام‌های ۱۳۷ را حوزه مبانی اتصال به سامانه سجا خواند و گفت: پیام‌ها در این سامانه دریافت می‌شد و به سامانه‌های جاری شهری منتقل می‌شد که هم اکنون امکان رصد کردن پیام‌ها نیز با سهولت فراهم شده است.

او ادامه داد: تفاوت فرآیند با طرح و ایده در آن است که مطالعات آن انجام شده و در نظام اجرایی و نرم افزاری استقرار یافته و برای آن منابعی در نظر گرفته می‌شود، از این رو زمانی‌که از برخی طرح‌ها رونمایی می‌شود، پایدار نمی‌ماند و در عوض آنچه به شکل فرآیندی دیده شده، محقق می‌گردد، چرا که برای آن آسیب شناسی شده است.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.