زنجان- استاندار زنجان گفت: میزان اشتغال در بخش خدمات در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

حوزه گردشگری ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:استاندار زنجان  روز شنبه در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گفت: باید تلاش شود تا گفتمان حاکم بر پژوهش در دستگاه‌های اجرایی، گفتمان دانشگاهی و با نتایج کاربردی باشد.

فتح الله حقیقی افزود: اگر چنین گفتمانی بر حوزه پژوهش حاکم شود، ارائه نظرها بر اساس اصول و منطق انجام می شود.  

وی اظهار داشت: اگر گفتمان "تبدیل علم به عمل" محقق شود بسیاری از مسائل حل می شود.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت مدیریت متمرکز زمان و مکان های گردشگری به منظور توزیع مناسب سفرها تاکید کرد و گفت: برای تبدیل استان زنجان از معبر به مقصد گردشگری تسهیلگری هایی برای تقویت زیرساخت ها نیاز است و نباید تقاضاهای موجود در این بخش معطل بماند.

 استاندار بابیان اینکه همه اعضای کابینه دولت طی امسال به زنجان سفر کردند، افزود: این حجم از سفر مقام های ملی برای شتاب بخشی به روند توسعه در استان، در چند سال گذشته سابقه نداشته است.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به پایین بودن ۲۷ درصدی میزان اشتغال در بخش خدمات این استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: حوزه گردشگری ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد اشتغال دارد، هم اکنون از هر هفت شغل دائمی در کشورهای توسعه یافته، یک فرصت شغلی با حوزه گردشگری مرتبط است.

وی به ضرورت بهره گیری از توان علمی و دانشگاهی موجود در استان تاکید کرد و افزود: چرا باید بهترین پژوهش ها در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برای استان های دیگر انجام شود، باید از چنین ظرفیت هایی در داخل استان به نحو مطلوب استفاده شود.

حقیقی با بیان اینکه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان باید در حوزه تصمیم سازی فعال باشد، گفت: طرحهای کلان پژوهشی همچون آمایش سرزمین، توسعه پایدار منظومه های روستایی باید با محوریت نخبگان و صاحب نظران دانشگاهی تهیه و تدوین شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.