بتن ریزی واحد دوم ١٠٥٧ مگاواتی نیروگاه اتمی بوشهر امروز با حضور دکتر علی اکبر صالحی آغاز می شود

عملیات بتن ریزی واحد دوم نیروگاه بوشهر امروز آغاز می شود

قدس آنلاین: ظهر امروز با حضور دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و برخی مقامات کشور روسیه عملیات بتن ریزی سازه  واحد دوم  ۱۰۵۷ مگاواتی نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می شود.

این نیروگاه طبق برنامه سال ۱۴۰۴ به تولید برق می رسد . علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در بدو ورود به بوشهر گفت: امروز همزمان واحد سوم این نیروگاه نیز که ۱۰۵۷ مگاوات توان تولید برق دارد وارد فاز صفر خود خواهد شد تا طبق برنامه در سال ۱۴۰۶ به مدار برق سراسری کشور بپیوندد.  

این دو واحد همچنین در زمان بهره برداری روزانه ۲۰۰هزار مترمکعب آب شیرین برای مصرف شرب و کشاورزی تولید می کنند که نیاز استان  بوشهر را تامین خواهند کرد .هم اکنون برق بخش وسیعی از استانهای بوشهر و فارس از طریق واحد اول نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی بوشهر تامین می شود. 

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تاکنون طبق برنامه جلو رفته‌ایم و عقب نیستیم، بیان کرد: بزرگترین پروژه صنعتی کشور چه از حیث مالی و چه گسترش کاری همین نیروگاه دو  و سه است و ما هیچ پروژه‌ای نداریم که  از نظر مالی رقمی معادل 10 میلیارد دلار را در بر بگیرد و الان بزرگترین پروژه کشور هست و به خوبی پیش می‌رود.

وی در رابطه با واکنش اتحادیه اروپا و آمریکا نسبت به گام چهارم تعهدات برجامی ایران گفت: چه اندیشکده‌های فکری و چه سیاستمداران آنها نسبت به اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران انجام داه است از منظر خیلی نگران هستند. این توانمندی بالقوه جمهوری اسلامی بالفعل شد و اراده‌ای که  مسؤولین ارشد نظام داشتند، عزیزان ما در سازمان انرژی اتمی توانستند در زمانی بسیار کوتاه محقق کنند و این چالش بسیار بزرگی برای سازمان انرژی اتمی  بود که در فاصله کوتاهی قریب به سه هزار و 500 سو به ظرفیت غنی‌سازی کشور اضافه کند و این رقم بسیار بالایی در این فاصله کوتاه است.

جمعی از خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی برای پوشش این رویداد مهم عازم بوشهر شده اند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.