یزد - تولیت آستان قدس رضوی گفت : خادمیاری یک سنت حسنه است و تعطیل نمی‌شود اما در ارتباط با نوع کارکرد آن تجدید نظر صورت می‌گیرد.

خادمیاری یک سنت حسنه است و تعطیل نمی‌شود

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ،حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه شنبه در دیدار با خادمیاران رضوی یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، به بیان توضیحاتی در ارتباط با نحوه ادامه فعالیت گروه‌های خادمیاری پرداخت واظهار داشت:  در روایات داریم که امام رضا(ع) واسطه رضایت خدا از بندگانش است و اگر می‌خواهیم خوشنودی و رضایت خدا را جلب کنیم، باید خوشنودی حضرت را برای خودمان به دست آوریم.

وی افزود: تعبیر دیگری از امام جواد(ع) در ارتباط با پدربزرگوارشان داریم به این مضمون در روزی که گرفتاری، غم و اندوه و اضطراب مردم را در بر می‌گیرد، امام رضا(ع) به شیعیانش شادی و شعف می‌دهد.

مروی با تاکید بر اینکه این که گفته شده بناست کار خادمیار تعطیل شود درست نیست گفت: البته فعالیت سایتی که کار ثبت نام از خادمیاران را انجام می‌داد فعلا متوقف شده و در حال تدوین راهکارهای جدید برای این منظور هستیم

تولیت آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) تصریح کرد: ما موظف بودیم که بعضی از رویکردهای آستان قدس را یک بازنگری کنیم و این سلیقه فردی و شخصی من یا مجموعه‌ای که با من کار می‌کنند نیست.

وی در ارتباط با ادامه فعالیت گروه‌های خادمیاری خاطرنشان ساخت: خادمیاری یک سنت حسنه است و تعطیل نمی‌شود اما در ارتباط با نوع کارکرد آن تجدید نظر صورت می‌گیرد

این مسئول افزود: ممکن است این مجموعه تحت نظارت آستان قدس و به صورت کانون‌های مردمی فعالیت کند و اتفاقا مطابق با این برنامه، نه تنها فعالیت‌ها محدود نمی‌شود بلکه افزایش هم پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد : تدابیر لازم برای ساز و کار آن اندیشیده شده و این مجموعه‌های مبارکی که شکل گرفته افزایش پیدا می‌کنند؛ علاوه بر آن افرادی که در نوبت هستند هم به این مجموعه اضافه می‌شوند.

یازده هزار نفراز استان در سامانه خادمیاری ثبت نام کردند

محمدحسین رحیمی نسب مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان یزد هم در این مراسم با بیان اینکه خادمیاران شعار «کار در استان، مزد در آستان» را در دل دارند اظهار داشت: امیدواریم این حرکتی که تحت عنوان خادمیاری در استان‌ها ایجاد شد، به ایجاد یک چهره رضوی در هر شهر و استانی مبدل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یازده هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که اقدامات لازم در ارتباط با هشت هزار نفر از این افراد انجام شده گفت: شش هزار نفر در مدت این سه سال گزینش و 60 جلسه آموزشی برای این هشت هزار نفر در سراسر استان یزد برگزار شده است.

رحیمی نسب با اشاره به اینکه بالغ بر دو هزار نفر از خادمیارانی که در یزد فعالیت می‌کنند، دارای مدارک فوق لیسانس و دکتری هستند افزود: حدود 65 درصد خادمیاران امام رضا در استان یزد زیر 40 سال سن دارند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان گفت: تلاش داریم بتوانیم در این 25 عرصه خدمتی با انرژی خدمتی که در استان وجود دارد جریانی رضوی در یزد ایجاد کنیم

وی از اجرای طرح قرار هشتم در یزد خبر داد و افزود: در راستای نمادسازی و گفتمان‌سازی رضوی، برنامه‌ای تحت عنوان قرار هشتم طراحی شده و هشتم هر ماه، این برنامه در شهرستان‌های مختلف یزد برگزار می‌شود.

رحیمی نسب تصریح کرد: طرحی تحت عنوان طرح شش محوری سامان در استان یزد تدوین شد و در این طرح، کل موضوع خانواده و ازدواج در شش موضوع ترویج ازدواج، تسهیل ازدواج، تشکیل خانواده صحیح، تحکیم خانواده در نظر گرفته شده و محتوایی آماده و کلاس‌هایی برای این موضوع برگزار شده است.

وی خاطرنشان ساخت: جامعه هدف اولیه ما اعضای تحت همکاری این دفتر در استان یزد هستند و پس از آن بحث خانواده و سبک زندگی رضوی را بر اساس این طرح در کل استان دنبال می‌کنیم.

رحیمی نسب با بیان اینکه سلامت، اقتصاد سالم، عوامل موثر بر سلامت و سعادت و موارد مختلف دیگر فرهنگی در جامعه توسط معاونت فرهنگی دنبال می‌شود، از اجرای طرح چهارشنبه‌های رضوی در مدارس استان یزد خبر داد و افزود: در راستای ترویج سبک زندگی رضوی در استان یزد، برنامه‌های با محوریت رضوی در استان یزد برگزار می‌شود.

وی با تایکد بر اینکه تا به الان تقریبا شش هزار بیمار را تحت عنوان ویزیت رایگان در گروه خادمیاران سلامت قرار دادیم گفت: 120 نفر پزشک و گروه سلامت در قالب اردوهای جهادی و طرح خادمیاری سلامت در یزد فعالیت می‌کنند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان تصریح کرد: طرح سلام بر امام هم چهارشنبه‌ها در مساجد برگزار می‌شود و در حال حاضر 40 مسجد در استان این اقدام را در حال انجام می‌دهند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.