۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 677553

فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای بازی مقابل عراق نکات مبهم بسیار زیادی به دنبال دارد .

قدس آنلاین: فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای بازی مقابل عراق نکات مبهم بسیار زیادی به دنبال دارد اما مسئولان فدراسیون و در رأس آن مهدی تاج معتقد است که این فهرست را مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی تأییده کرده و بازیکنان برابر سلیقه و نقطه نظرات فنی وی و همکارانش انتخاب شده است در حالی که شواهد نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی در نگارش این فهرست کمترین نقش را ایفا کرده است.

*فهرست ویلموتس یا فهرست فدراسیون؟

اما چرا منتقدان فوتبال ایران بر این عقیده اند که فهرست تیم ملی توسط ویلموتس انتخاب نشده است؟ این طیف بر این باورند که مارک ویلموتس در هفته‌های اخیر بیشتر از آنکه به فکر زیر نظر گرفتن رقابت‌های لیگ برتر باشد، تمرکزش روی بندهای مالی قراردادش بود از این رو زمان کافی برای آنالیز بازی‌های لیگ برتر را در اختیار نداشت و بعید به نظر می‌رسد که مرد بلژیکی فهرست جدید تیم ملی را نوشته باشد. غیبت طولانی وی به دلیل عدم پرداخت مطالباتش سبب شد او به موضوعات مهم‌تری از جمله قطع همکاری و فسخ قراردادش با فدراسیون فکر کند تا دعوت از نفرات مدنظرش برای بازی با عراق!

در این بین بعضی مدعی شدند از آنجا که زمان به سرعت در حال گذر بود و برنامه ریزی آمادگی تیم ملی قبل از بازی با عراق به دلیل غیبت ویلموتس در حال سپری شدن بود، این فهرست با همفکری وحید هاشمیان و بعضی مسئولان فدراسیون فوتبال تنظیم شد تا مقدمات برگزاری اردوی تیم ملی فراهم شود. اتفاقی که بدون تردید اگر صحت داشته باشد دخالت مستقیم در حوزه تصمیم گیری سرمربی تیم ملی خواهد بود و می‌تواند در آینده به محل اختلاف جدی تبدیل شود.

* ترابی یا امیری

با وجود عدم شفاف سازی لازم از سوی مدیران فدراسیون و ابهامات متعدد در خصوص فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی می‌توان به موضوع عملکرد بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هم اشاره داشت که نشان می‌دهد کارشناسی لازم برای انتخاب بعضی نفرات به درستی صورت نگرفته است. به عنوان مثال در شرایطی که بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که در فهرست جدید تیم ملی برای دیدار با تیم ملی عراق مهدی ترابی به جمع ملی پوشان اضافه خواهد شد این اتفاق رخ نداد و در اوج تعجب وحید امیری که در حال حاضر در دوران افت فنی قرار دارد به تیم ملی دعوت شد. مقایسه آماری بین مهدی ترابی (دو گل، سه پاس‌ گل در هفت بازی) و هافبک‌هایی که به تیم ملی دعوت شدند، نشان می‌دهد هافبک پرسپولیس مستعد حضور در فهرست جدید تیم ملی بود.

*مظاهری یا حسینی

در ارتباط با دعوت از رشید مظاهری هم همین ابهام وجود دارد، مظاهری در دو هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر 6 بار شاهد فرو ریختن دروازه اش از سوی بازیکنان حریف بوده است اما با این حال سید حسین حسینی دروازه بان موفق استقلال در هفته‌های اخیر در این فهرست جایی ندارد تا این ابهام نیز به فهرست ابهامات موجود در فهرست جدید تیم ملی اضافه شود.

*از عزت اللهی تا جهانبخش

یکی دیگر از ابهامات موجود در فهرست جدید تیم ملی غیبت سعید عزت اللهی و علیرضا جهانبخش در این فهرست است؛ کنار گذاشتن این دوبازیکن که در جام جهانی روسیه در ترکیب تیم ملی حضور ثابت داشتند نشان می‌دهد برای چندمین بار پس از خروج کارلوس کی‌روش فرصت خودنمایی و رقابت از این دو بازیکن سلب شده است. علیرضا جهانبخش ستاره 17 میلیون پوندی و سکونشین در برایتون به دلیل اینکه از شرایط بازی به دور است از دید سرمربی بلژیکی خارج شده و ویلموتس ترجیح داد همچون اردوی قبلی اینبار هم به جای جهانبخش از سایر هم پستی‌های او که شرایط بهتری دارند در ترکیب بهره ببرد.

*دعوت از کاوه؟

در فهرست جدید تیم ملی برای این بازی نام وریا غفوری و کاوه رضایی به عنوان دو بازیکن جدید به چشم می‌خورد که حضور وریا غفوری در این فهرست قابل پیش‌بینی و محرز بود اما درباره کاوه رضایی سؤالاتی وجود دارد که باید منتظر بود که کادر فنی تیم ملی در این ارتباط توجیه قانع کننده‌ای دارند یا صرفاً به واسطه گلزنی این بازیکن در تیمش فرصت حضور در اردوی تیم ملی در این دیدار حساس و مهم را بدست آورده است.

*شهر خودرو بدون نماینده

یکی دیگر از چالش‌های فهرست جدید تیم ملی؛ بی‌توجهی به بازیکنان شهرخودرو است، نویسندگان فهرست تیم ملی همانند دوره‌های قبلی شاگردان یحیی گل محمدی را مورد بی‌مهری خود قرار دادند تا تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ نوزدهم بازهم نماینده‌ای در تیم ملی بزرگسالان نداشته باشد، موضوعی که با واکنش تند یحیی گل محمدی مواجه شد تا برای چندمین بار او به این مسئله معترض شود و برای کادر فنی تیم ملی خط و نشان بکشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.