«عمر احمد» معتقد است متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز در تظاهرات لبنان و عراق مطمئناً کار فعالان مدنی نیست.

تحلیلگر اردنی:توسل به خشونت در تظاهرات عراق و لبنان با تحریک خارجی‌هاست

قدس آنلاین؛ «عمر احمد» کارشناس اردنی و بنیانگذار شورای روابط مسلمانان آمریکا و دنیای اسلام  CAIR (سازمان مدنی مربوط به  مسلمانان مستقر در واشنگتن) گفت: متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز در تظاهرات لبنان و عراق مطمئناً کار فعالان مدنی نبوده و این فعالیت ها فقط از بیرون طراحی و تحریک شده است.

وی افزود: آنچه که ما این روزها در عراق و لبنان می بینیم، حقیقتا جای نگرانی دارد. شبیه این وقایع را در سال های قبل در سوریه دیدیم. دیدیم که چگونه رسانه ها دست به کار شدند و اعتراضات مردمی را به عنوان یک قیام گسترده و پوپولیستی نشان دادند . قیامی که به دنبال تغییر رژیم است. در حالی که دیدیم این اعتراضات اساسا چیزی جز هرج و مرج و قتل عام مردم به همراه نداشت و در نهایت ملت سوریه را نشانه گرفته بود. حال مشابه آن وقایع در حال رخ دادن در عراق است.

این تحلیلگر سیاسی و کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما افزود: جایی هم گفته می شود کودتای برنامه ریزی شده ای علیه دولت وجود داشته است. این نشان دهنده آن است که این اعتراضات فاقد مشروعیت بوده است.

وی ادامه داد:  البته معتقدم کاملا عادی است که ملت عراق از فساد برخی از بخش های دولت این کشور ناراضی بوده و اعتراض داشته باشند. با این حال متوسل شدن به اقدامات خشونت آمیز و سوزاندن اموال دولتی مطمئناً کار فعالان مدنی نبوده و این دست فعالیت ها فقط از بیرون طراحی و تحریک شده است.

 وی در پایان تاکید کرد: بدون شک این دست اقدامات مجرمانه با هدف بی ثبات نشان دادن دولت عراق انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.