معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های هفته وحدت در حرم مطهر رضوی از یکشنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

ویژه برنامه‌های هفته وحدت در حرم امام رضا(ع) اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد اظهار کرد: اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) می‎دانند، بنابراین امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بود، از این مسئله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کرد و فاصله بین این دو تاریخ را هفته وحدت نام‎گذاری کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: به همین مناسبت در هفته جاری برنامه‌های متنوع و متعددی ویژه زائران ایرانی و غیرایرانی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های هفته وحدت و ایام فرخنده میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) از شامگاه شنبه ۱۸ آبان‌ماه تا جمعه ۲۴ آبان ماه در قالب مراسم‌های سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای سرود و تواشیح در رواق امام خمینی(ره) و حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

شریعتی نژاد افزود: در این برنامه‌ها حجج اسلام والمسلمین جمالی، حیدری کاشانی، رضایی تهرانی، رفیعی و رجائی‌پور پیرامون موضوعات سیره اخلاقی پیامبر(ص)، وحدت از منظر قرآن و حدیث، روش تربیتی رسول الله(ص)، خانواده سالم از منظر قرآن و حدیث و بیان سیره نبوی در قرآن سخنرانی می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این ایام به اجرای مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی، شعرای آئینی به اجرای شعرخوانی و گروه‌های همخوانی به اجرای سرود و تواشیح می‌پردازند.

وی بیان کرد: جشن‌های اصلی هفته وحدت با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و در دیگر اماکن متبرکه نیز برنامه‌‏های متنوعی ویژه این ایام تدارک دیده شده است.

شریعتی نژاد اعلام کرد: در شب و روز ولادت باسعادت رسول الله(ص) به روایت اهل سنت برنامه‌های متعددی ویژه عموم زائران در حرم رضوی برگزار می‌شود و در صورت حضور کاروان‌های اهل تسنن در حرم رضوی ویژه برنامه اختصاصی برای این عزیزان برپا می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: در این ایام خجسته برای عموم زائران غیر ایرانی نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.