نمایندگان جمهوریخواه آمریکایی از پسر معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و افشاگر اطلاعاتی که علیه دونالد ترامپ شکایت کرده، خواسته‌اند تا در نشست استماع و شهادت که قرار است هفته آینده برگزار شود، شرکت کنند.

 درخواست جمهوری‌خواهان از پسر بایدن برای ادای شهادت

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، در حالی که روند تحقیقات دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا درباره پرونده جنجالی اوکراین و استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور وارد مرحله تازه‌ای شده است، جمهوریخواهان نیز از هانتر بایدن پسر معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و افشاگر اطلاعاتی که از ترامپ شکایت کرده است، خواسته‌اند تا در نشست های علنی استماع و شهادت طی هفته آینده شرکت کنند.

به نظر می رسد دموکراتها با حضور هانتر بایدن و همین طور افشاگر اطلاعاتی در نشست های مجلس نمایندگان مخالفت خواهند کرد. نشست های استماع مجلس نمایندگان قرار است از چهارشنبه آغاز شود.

دوین نونس نماینده ارشد جمهوریخواه و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان با ارسال نامه‌ای برای آدام شیف رئیس دموکرات این کمیته خواستار احضار پسر بایدن و افشاگر اطلاعاتی برای شرکت در نشست های علنی استماع شده است.

وی در این نامه نوشت: دموکراتها یک روند شرم آور برای استیضاح را دنبال می کنند که نوعی بدرفتاری علیه ترامپ به شمار می رود.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می کند، عضویت داشته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده‌اند.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد کرده‌اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه‌ای را آغاز خواهد کرد که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت شود.

ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی وی اتهاماتی را علیه جو بایدن مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه وی قصد داشته است تا یک دادستان ارشد اوکراینی را برای متوقف کردن تحقیقات پرونده فساد مالی شرکت بوریسما تحت فشار قرار دهد. البته ترامپ و جولیانی هیچ سند و مدرکی را برای طرح این اتهامات ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.