یزد- سفر رئیس‌جمهوری ایران اسلامی روز یک‌شنبه به استان یزد و سخنرانی وی در میدان تاریخی امیر چخماق با حاشیه‌های متعددی روبرو بود.

گلایه‌های اقتصادی مردم یزد از رئیس‌جمهور/اشتغال مهمترین خواسته مردم

قدس آنلاین-گروه استان ها: تعداد زیادی از مردم و به‌ویژه جوانان برای آنکه بتوانند خواسته و نیاز خود را به گوش رئیس‌جمهور برسانند با نگارش خواسته‌های خود بر روی پلاکاردهای رنگارنگ سعی داشتند تا توجه دوربین‌های خبرنگاران و هم‌چنین مسئولان را به خودجلب کنند.

مضمون پلاکاردها بیشتر مربوط به وضعیت اشتغال، بیکاری، بلاتکلیفی  نیروهای شرکتی، وضعیت آب برای کشت زمین‌های کشاورزانی و وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و گلایه‌مندی از دولت برای گرانی بود.

البته هم‌زمان با شروع سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی تعدادی از حاضران به این مقدار رضایت ندادند و سعی کردند تا با سردادن شعارهایی در جریان سخنرانی رئیس‌جمهور اختلال ایجاد کرده و به این وسیله انتقاد خود را به سیاست‌های اقتصادی دولت بیان کنند.

شعار دهندگان تأکید داشتند که مشکلات موجود با سخنرانی قابل‌حل شدن نیست.

گفتنی است حجت‌الاسلام روحانی نیز در واکنش به این شعارها اظهار کرد: صدای مردم یزد و ایران صدای این چند جوان نیست»

رئیس‌جمهور در بخشی دیگری از سخنان خود در واکنش به معترضان گفت: اختلاف و فاصله خواست آمریکا است؛ نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود.

به گزارش قدس آنلاین؛ تعدادی از مردم و دانشجویان یزدی روز جمعه ۱۷ آبان ماه ۹۸ نیز پس از اقامه نماز جمعه و در آستانه ورود روحانی به این استان با پلاکاردهایی در دست صدای مشکلات استان یزد شدند و گویی با این عمل خواستار پاسخگویی روحانی پس از ورودش به این استان شدند.

تلاش برای فقرزدایی

به گزارش قدس آنلاین؛ در مراسم روز یک‌شنبه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر یزد نیز از رئیس‌جمهوری تقاضا کرد تا دولت در جهت هرچه بیشتر فقرزدایی در جامعه تلاش کند، تا هویت دینی و خدایی در میان اقشار مختلف مردم جامعه و نیز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تقویت شود.

آیت‌الله محمدناصری یزدی روز یکشنبه قبل از سخنان رئیس‌جمهوری در جمع مردم استان در  میدان امیر چخماق یزد با تأکید بر گسترش و ترویج فرهنگ دینی در جامعه اسلامی  افزود: از رئیس‌جمهوری می‌خواهم که تمام مصوبات چه درگذشته، حال و آینده که در این استان مصوب شده و می‌شود،شخصاً وارد عمل شوند و با جدیت اجرای آن‌ها را رصد کنند.

وی بابیان مشکلات استان ازجمله کمبود و کم‌آبی ، خطوط ریلی و اشتغال اظهار داشت: مصوبات نباید معطل بمانند و سال‌ها از تصویب آن‌ها بگذرد بلکه باید به وعده‌های داده‌شده هرچه زودتر  عمل شود.

قول‌ها عملی شود

ناصری یزدی هم‌چنین تصریح کرد: در رابطه با مشکلات استان مکاتبه و مذاکرات مختلفی صورت گرفته  امیدواریم  قول‌هایی که در این زمینه داده‌شده است عملیاتی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: در فرهنگ دینی ما اصل حرکت، انقلاب است و اصل این حرکت بر اساس آرمان‌های امام حسین (ع) که امام خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در این مسئله پیش‌قدم بودند.

امام‌جمعه یزد بیان کرد: دشمنان می‌خواهند به  اعتقادات ما ضربه بزنند و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرند بدین ترتیب امروز مسئله حکومت کردن مطرح نیست بلکه تقویت دین باید در اولویت امور باشد.

وی اضافه کرد: سه اصل تدین، تفکر و تعقل باید در نظام آموزشی کشور ما سرلوحه و در اولویت امور قرار گیرد و امروز متأسفانه موضوع تدین در مراکز آموزشی کمرنگ شده است که باید در این زمانه تدابیری اندیشیده شود.

ناصری یزدی ادامه داد: نظام آموزشی ما باید از سطحی‌نگری دوری کند و دانش‌آموختگان پس از فارغ‌التحصیلی کارفرما باشند نه اینکه بیکار بماند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.