گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری میزبان نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از نگاره‌ها و مجسمه‌های مینا صدری و حسین عصمتی می‌شود.

نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» برپا می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری طبق روند پویای گذشته خود بار دیگر نمایشگاهی در عرصه هنرهای تجسمی برپا می‌کند. این نمایشگاه که با عنوان «نگارگری و مجسمه» در گالری ابوالفضل عالی برپا می‌شود، شامل آثاری از زوج هنرمند مینا صدری و حسین عصمتی است.

نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از نگاره‌ها و مجسمه‌های مینا صدری و حسین عصمتی روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۵ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود.

مینا صدری، فارغ‌التحصیل لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس پژوهش هنر و دکترای دانشگاه‌های تهران و شاهد است. تدریس و آموزش را از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه‌های تهران، شاهد، الزهرا، تربیت مدرس و سوره آغاز کرد و اکنون نیز عضو هیئت علمی گروه نقاشی و مجسمه‌سازی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مینا صدری طی سال‌های تحصیل و تدریس، ناظر و مجری چندین طرح پژوهشی بوده و در کنار آن نیز به نگارش چندین کتاب و مقاله پرداخته است؛ کتاب‌های‌ «نگاره‌های عرفانی»، «آسیب‌شناسی آموزش هنرهای سنتی در دوران معاصر». صدری در جشنواره‌ها و رویدادهای هنری داخلی نیز به عنوان داور حضوری فعال داشته و خود نیز با شرکت در مسابقات هنری موفق به دریافت چندین جایزه داخلی و بین‌المللی شده است.

حسین عصمتی نیز، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس نقاشیِ دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس و همچنین دکترای رشته تاریخ تحلیلی تطبیقی هنر اسلامیِ دانشکده هنر دانشگاه شاهد تهران به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به دریافت گواهینامه درجه یک نگارگری ـ معادل دکترا ـ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. عصمتی از سال ۱۳۷۸ تا کنون به تدریس و آموزش طراحی، نقاشی و نگارگری در مقاطع و سطوح مختلف آموزشی آکادمیک پرداخته و در این میان نیز چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است که از آن جمله می‌توان به کتاب «شیوه طراحی از نقوش حیوانی در نگارگری ایران» اشاره کرد. وی در جشنواره‌ها و رویدادهای هنری مختلف داخلی و بین‌المللی به عنوان داور، عضو شورای برنامه‌ریزی و دبیر اجرایی حضوری فعال داشته، و خود نیز با شرکت در مسابقات هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی شده است. حسین عصمتی شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجیِ انفرادی و گروهی را نیز در کارنامه فعالیت‌های هنری خود به ثبت رسانده است.

نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از نگاره‌ها و مجسمه‌های مینا صدری و حسین عصمتی از ۲۲ آبان تا ۱۳ آذر در گالری ابولفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ از ساعت ۹ الی ۱۸ همه روزه غیر از روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

گفتنی است، همزمان با افتتاح این نمایشگاه تابلوی نقاشی رنگ و روغن «حج» اثری از عبدالحمید قدیریان در نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بازنمایی می‌شود. قدیریان این اثر را در سال ۱۳۶۷ خلق کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.