محمد حسن قدیری ابیانه گفت: مرجعیت دینی مسوول هدایت مردم جامعه به سمت بهترین ها و رستگاری جامعه است اما این رستگاری زمانی محقق می شود که مردم تابع مرجعیت باشند، همانگونه که تبعیت مردم عراق از حضرت آیت الله سیستانی در مبارزه با داعش وپیروی از حکم جهاد منجر به شکست و خروج داعش از این کشور شد

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس سیاسی و استراتژیست در گفت و گو با قدس آنلاین گفت : برخلاف نظر و خواست مرجعیت دینی اتفاقات زیادی در عراق صورت گرفت که عمده ترین آنها بعد از سرنگونی صدام دیده شد. ظهور داعش؛ فجایای انسانی که در این کشور توسط تروریست ها رخ داد و  مسائلی که به دست آمریکایی ها وعوامل پشت پرده غرب انجام شد با تدابیر مرجعیت، ملت عراق را از ورطه سرگردانی نجات داد بنابراین نمی توان گفت تظاهرات و آشوب های هفته های گذشته عراق اولین فتنه ای است که درعراق دیده شده بلکه دشمنان دراین کشور به دنبال فتنه افکنی های مختلفی بوده اند.

وی دراین باره افزود:  هر چند نمی توان نقش مشکلات اقتصادی و نفوذ فساد در بدنه مدیریتی این کشور را از اعتراضات به حق مردم عراق نادیده گرفت. قطعا تلاش برای رفاه بیشتر همه ملتها و دوری مسوولین از مفسده ها بسیار الزامی است اما دشمن از هر فرصتی به دنبال سوء استفاده از چنین اعتراضاتی است تا با شعارهای به حق ملت ها راه توطئه افکنی و انحراف دراصل ماجرا را دنبال کند. قطعا تمامی توطئه ها و فسادهای انجام شده تحت تدابیر مرجعیت وهمت مردم عراق خنثی خواهد شد و تلاش های دشمن به شکست منتهی می شود.

کارشناس امور بین الملل خاطر نشان کرد: مرجعیت دینی مسوول هدایت مردم جامعه به سمت بهترین ها و رستگاری جامعه است اما این رستگاری زمانی محقق می شود که مردم تابع مرجعیت باشند، همانگونه که تبعیت مردم عراق از حضرت آیتالله سیستانی در مبارزه با داعش وپیروی از حکم جهاد منجر به شکست و خروج داعش از این کشور شد، در حالی که داعش مورد حمایت همه قدرتهای استکباری جهان و عوامل دست نشانده آنها بود. مردم عراق بنا به پشتوانه تاریخ غنی خود به این موضوع واقفند که تبعیت از معصوم و علمای اسلام موجب پیشرفت آنها و نافرمانی از دستورات معصوم وعلمای اسلام موجب تحمیل خساراتی می شود لذا هدایت توسط مرجعیت و عمل به وظیفه دینی در تبیعت وپیروی از مرجعیت عامل مهمی در خنثی کردن توطئه دشمنان به شمار می رود.

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: بی شک مردم عراق با آگاهی رسانی مرجعیت باید ماهیت دشمنانی چون سعودی ها واماراتی ها را بشناسند و بدانند که سران مرتجع عربی دشمنان ملت عراق هستند و آمریکا و غرب هیچ گاه به فکر منافع مردم عراق نیستند و از فرصتی جهت ضربه زدن به ملت عراق و جلوگیری از رفاه و پیشرفت مردم استفاده می کنند،این مساله برای ملتهای مسلمان و آزاده باید روشن شود که آمریکا عامل چه فجایایی است.

وی درپایان تصریح نمود: اگر مردم عراق به دنبال آرامش هستند باید مانع حضور نظامیان آمریکایی در عراق شوند. اینکه آمریکایی ها در عراق حاضر باشند به هیچ وجه به نفع مردم عراق نیست لذا ایستادگی در برابر خواسته های ارتجاع عربی و دولتهای غربی مانع تحمیل خسارت به مردم عراق می شود. سفارتخانه ها و مراکز امریکا در هر کشوری مرکز توطئه وفساد است این آش آنقدر شور شده که حتی کشورهای غربی نیز از سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی نام می برند؛ قطعا هزینه مبارزه با آمریکا وارتجاع عربی برای مردم عراق کمتر از هزینهای است که دشمنی آنها با تمامیت ارضی؛ توسعه و رفاه و پیشرفت مردم عراق می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.