فرماندار مشهد با اشاره به آمادگی فرمانداری برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، گفت: این آمادگی را به صورت مکتوب هم به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم، امسال دوره‌های آموزشی فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در چندین هفته در مشهد برگزار شد که ما هم سعی کردیم از این دوره‌ها استفاده کافی را ببریم.

اعلام آمادگی فرمانداری مشهد برای انتخابات الکترونیک/ آغاز طرح ساماندهی «چَلوها» در حاشیه شهر

به گزارش قدس آنلاین ، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: در دهه آخر صفر 4 میلیون و 846هزار زائر وارد مشهد شدند که از این تعداد 500هزار نفر پیاده از 4 محور اصلی، 561هزار نفر با وسایل نقلیه عمومی، 252هزار نفر از طریق خطوط ریلی با 547 واگن قطار، 152هزار نفر با بیش از هزار  پرواز و 3میلیون و 380هزار نفر با خودروهای شخصی وارد مشهد شدند.

فرماندار مشهد با اشاره به آمار هیأت‌های عزادار، خاطرنشان کرد: 4هزار هیأت از سراسر کشور، هزار و 300 هیأت از مشهد در این مدت 10 روز به عزاداری پرداختند و در مجموع نیز 260 ایستگاه صلواتی بین جاده‌ای، 600ایستگاه صلواتی به همراه بازرسان اداره صمت به صورت سه شیفت در خدمت زائران بودند که از این بازرسی‌ها نزدیک به 60میلیون تومان به زائران بازگشت داده شد.

وی با بیان اینکه در روزهای آخر صفر برای پخت‌های 24 ساعته نان، آردهای فوق العاده‌ای در اختیار خبازان قرار گرفت، افزود: 124 اکیپ بهداشتی برای نظارت بر آشپزخانه‌ها از ابتدای ماه محرم کار خود را شروع کردند ضمن اینکه برای برقراری روند بهتر درمان اورژانس‌های 35 بیمارستان و دو پایگاه اهدای خون به صورت شبانه روزی در حال خدمت به زائران بودند.

هاشمی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی برای رفاه بهتر مردم، یادآورشد: 2 هزار و 426تن برنج، 809تن گوشت قرمز، هزار و 213تن شکر و دیگر کالاهای اساسی را در دهه آخر صفر توزیع کردیم تا مردم با مشکلات کمتری رو به رو شوند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در فرمانداری پنج اولویت اصلی را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما بحث کشوری انتخابات، بحث استانی مثلث اقتصادی، طرح شهری نجات و کشف رود و  دهه آخر صفر است که یکی از آنها برگزار شد.

وی ادامه داد: در خصوص مثلث توسعه اقتصادی بعد از اینکه در شهرستان حضور داشتم لیست پروژه‌ها دیده شد با اینکه 56 درصد جمعیت استان در مشهد قرار دارد اما برای 6 پروژه نزدیک به 10 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که آن را به 266 پروژه با رقم 41هزار میلیارد تومان و اشتغال 73 هزار نفر رساندیم و تفاهم نامه‌های آنها نیز امضا شد.

67 محله حاشیه شهر و کم برخوردار در مشهد وجود دارد

هاشمی با اشاره به برگزاری 14 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و تصویب 70 مصوبه در این ستاد، تصریح کرد: کمیته پیگیری مصوبات را تشکیل دادیم، بازدید از واحدهای صنعتی را داریم و بعد از هر بازدید مدیران مرتبط دیدارهای چهره به چهره‌ای با فعالان اقتصادی شهر داشته اند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های تثبیت اشتغال بازدیدی به همراه مدیران شهرستان از کارخانه‌ای با 2هزار و 700 کارگر داشتیم که در آستانه تعطیلی بودند، این کارخانه بدهی چند میلیاردی به اداره برق داشت که مصوب شد به صورت اقساط آنها را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه 67 محله حاشیه شهر و کم برخوردار در مشهد وجود دارد، اذعان کرد: طرح نجات قرار است در 8 محله مهرآباد، پورسینا، شهیدقربانی، سیس آباد، دروی، زرکش، امام هادی(ع) و اسماعیل آباد اجرا شود که از چند مدت قبل نیز 20دفتر تسهیل گری از طرف فرمانداری و چهار دفتر توسط استانداری کار خود را شروع کردند.

هاشمی با اشاره به اهمیت امنیت، افزود: اگر بخواهیم قدر امنیت را بدانیم باید به کشورهای دیگر نگاه کنیم، در بحث انتخابات مباحث قانونی تفسیر نمی‌شود و اگر بخواهیم اعتماد را حفظ کنیم باید قانون انتخابات را مدیریت کنیم.

فرماندار مشهد، یادآورشد: سه رکن اصلی هیأت‌های اجرایی، هیأت نظارت و امنیت انتخابات در مناطق 19گانه مشهد مشخص شده اند، از 10 آذرماه روز ثبت نام کاندیداها شروع می‌شود، در دوره‌های گذشته شهر مشهد به 15 منطقه تقسیم می‌شد اما در این دوره برای کاهش دغدغه‌های گذشته شهر را به 19 منطقه تقسیم کرده‌ایم.

وی به آمادگی فرمانداری مشهد برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک اشاره و بیان کرد: این آمادگی را به صورت مکتوب هم به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم،  امسال دوره‌های آموزشی فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در چندین هفته در مشهد برگزار شد که ما هم سعی کردیم از این دوره‌ها استفاده کافی را ببریم.

انتخابات، ناموس سیاسی ماست

هاشمی با اشاره به مشکل رأی ریزی بیش از حد ظرفیت در برخی از صندوق‌ها، تصریح کرد: برخی از شعب هزار 500 رأی داشتند در صورتی که به صورت عرف باید 700 تا 800 رأی داشته باشند به همین جهت در این دوره پیش بینی افزایش صندوق‌ها تا 7.7 درصد را داشته‌ایم.
 
فرماندار مشهد افزود: انتخابات ناموس سیاسی ما است، آخرت خود را برای دنیای کسی به فروش نخواهم گذاشت، با حمایت رسانه‌ها در اسفند ماه شاهد انتخاباتی با شکوه هستیم، رأی مردم امانت است و این اطمینان را می‌دهیم از رأی حفاظت و پاسداری کنیم.

وی با اشاره به تمهیدات ویژه فرمانداری برای جلوگیری از برخی مشکلات، خاطرنشان کرد: پیش بینی تعرفه به اندازه کافی شده، هیچ نگرانی برای توزیع تعرفه نداریم.

«چَلوها» چالش امنیتی مشهد

هاشمی یکی از چالش‌های امنیتی این شهر را «چلوها» دانست و اظهار کرد: طبق مصوبه شورای امنیت کشور مراحل اجرا و ساماندهی را شروع کرده‌ایم به همین جهت با همکاری اداره کل اتباع کار شناسایی و ساماندهی آنها را آغاز کرده ایم.

فرماندار مشهد با اشاره به برکناری معاون سیاسی فرمانداری مشهد و برخی از شائبه‌ها پیرامون این موضوع ابراز کرد: من هیچ نامه‌ای را برای عدم همکاری با وی را نزده‌ام اما سیاست کاری وزیر کشور این است از نیروهای خود وزارت استفاده شود تا اینکه از نیروهای مأموریت یافته استفاده شود.

وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم برخی از آقایان تخلف انتخاباتی کنند، هیأت بازرسی و انتخاباتی داریم، در حال رصد فعالیت و نشست‌ها هستیم چرا که همه باید قانون را ملاک کار خود قرار دهند.

هاشمی یکی از چالش‌های مشهد را عدم استقلال اداره‌های شهر از اداره کل‌ها دانست و یادآورشد: مشهد حتی برخی از ادارات را در خود ندارد برای مثال اداره صمت را در شهرستان نداریم، مدیرکل قول داده این موضوع پیگیری شود چرا که مشهد باید استثنا باشد پیگیری می‌کنیم برخی از دستگاه‌ها را مستقل کنیم تا استقلال دستگاه‌های شهرستان حفظ شود.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.