ولیعهد عربستان در خصوص جاسوسی چند تن از نزدیکانش از مخالفان او از طریق توئیتر با مدیر اجرایی این شبکه اجتماعی دیدار داشته است.

افشای دیدار محمد بن سلمان با مدیر توئیتر با هدف جاسوسی از مخالفان ولیعهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چند ماه پس از افشای جاسوسی یکی از نزدیکانش از طریق شبکه توئیتر با مدیر اجرایی این شبکه دیدار داشته است.

ولیعهد عربستان از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ سرکوبگری شدیدی را علیه فعالان حقوق بشر و مخالفان خود که اکثرا به صورت آنلاین فعال هستند، انجام داده است. وکلای یکی از مخالفان بن سلمان که در این عملیات جاسوسی هدف قرار گرفته بود، می‌گوید دیدار «دروسی» و بن سلمان سوالات بسیاری را مطرح می‌کند. شرکت توئیتر در سال‌های اخیر سرمایه گذاری گسترده‌ای را در عربستان صورت داده است.

براساس شکایتی که ماه گذشته در یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای در کالیفرنیا به ثبت رسید، در دسامبر سال ۲۰۱۵ شرکت توئیتر دریافت یکی از مهندسان آن که شهروندی سعودی است، به داده‌های شخصی کاربران توئیتر دسترسی داشته است. یک هفته بعد، توئیتر به ده‌ها کاربر هشدار داد که حساب کاربری آن‌ها جزء گروهی از حساب‌های توئیتری است که ممکن است توسط عوامل تحت حمایت دولت هدف قرار گرفته باشند.

افشای دیدار بن سلمان با مدیر اجرایی توئیتر با هدف جاسوسی از مخالفانش

با این حال در ژوئن سال ۲۰۱۶ دروسی با معاون وقت ولیعهد عربستان نشستی در خصوص نحوه همکاری دو طرف و آموزش به عوامل سعودی و نیز سرمایه گذاری در این زمینه داشت.

به تازگی وزارت دادگستری آمریکا چند کارمند سابق در توئیتر و عربستان سعودی را متهم کرد که به صورت غیرقانونی در راستای منافع مقامات سعودی به جمع آوری اطلاعات از توئیتر می‌پرداختند. بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، متهمان به جمع آوری اطلاعات خاص از کاربران توئیتری مخالف دولت عربستان سعودی می‌پرداختند و متهمان تحت نظر و راهنمایی مقامات سعودی در آمریکا فعالیت می‌کردند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد این اتهامات علیه کارمندان سابق توئیتر یک روز پس از دستگیری «احمد ابویامو» از کارمندان سابق توئیتر و شهروند آمریکایی مطرح می‌شود که متهم به جاسوسی درباره حساب‌های سه کاربر است. یکی از حساب‌های توئیتری که این کارمند سابق توئیتر درباره آن جاسوسی می‌کرده به بحث درباره فعالیت‌های داخلی مقامات ارشد سعودی می‌پرداخته است. 

علی الزباره، دومین کارمند توئیتر بوده که شهروند سعودی است و متهم به دسترسی به اطلاعات شخصی بیش از ۶ هزار حساب توئیتری در سال ۲۰۱۵ به نیابت از عربستان سعودی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.