وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد در مرحله کنونی افزایش تنش با ایران به نفع هیچکس نیست و همچنان برای دیپلماسی فرصت وجود دارد.

انور قرقاش: هرگونه تنش با ایران به نفع هیچکس نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات، در ششمین کنفرانس «راهبرد امارات» در ابوظبی اعلام کرد این کشور به دنبال رویارویی و مقابله با ایران نیست و تعامل با ایران نیازمند تلاش‌های دیپلماتیک است.

وی تاکید کرد افزایش تنش‌ها با ایران در مرحله کنونی به نفع هیچکس نیست و برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل هنوز فرصت وجود دارد.

 وزیر مشاور در امور خارجه امارات در سخنان خود ایران را به حضور پای میز مذاکره با قدرت‌های جهان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای دستیابی به توافقی جدید فراخواند.

وی مدعی شد: نباید گفت‌وگوهای جدید با ایران فقط بر مسائل هسته‌ای متمرکز باشد بلکه باید برنامه موشک‌های بالستیک و مداخله ایران در امور کشورهای منطقه را نیز در بر بگیرد.

انور قرقاش بررسی این پرونده‌ها را نیازمند مشارکت کشورهای منطقه در آن دانست و اعلام کرد که راهی برای رسیدن به توافق با ایران وجود دارد، ولی تمامی کشورها باید برای گام نهادن در آن آماده باشند چرا که راهی طولانی خواهد بود و نیازمند صبر و شجاعت است.

 وزیر مشاور در امور خارجه امارات مسئله مهم در رسیدن به توافق با ایران را موضع‌گیری واحد از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.