دبیر ستاد نهادهای مردمی دخیل در اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه معین اقتصادی یک توسعه‌گر و حمایت کننده است، گفت: تاکنون ۵۰ درصد روستاهای استان دارای شناسنامه کسب و کار شدند و نقشه راه شفاف و دقیق در اختیار معین‌های اقتصادی قرار می‌گیرد ولی در این طرح مهم اقتصادی، مشارکت مردم مهم است.

معین اقتصادی یک توسعه‌گر و حمایت کننده است

به گزارش قدس آنلاین ، علی اکبر لبافی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه اقتصاد مقاومتی که با حضور معین‌های اقتصادی در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) فرمانداری تایباد برگزارشد، اظهار کرد: این مدل توسعه اقتصادی که در قالب مثلث توسعه در استان و به ابتکار استاندار در حال اجراست در استان کرمان اجرایی شد و نرخ بیکاری از ۳۶درصد به 6 درصد رسید، این مدل در بسیاری از کشورهای در حال توسعه راه اندازی شده و موفق بوده است.

دبیر ستاد نهادهای مردمی دخیل در اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب که همه ارکان حاکمیت در مدل توسعه اقتصادی در کنار هم هستند تا پیشرفت و توسعه اتفاق بیفتند، افزود: همه حاکمیت در کنار هم در خدمت توسعه اقتصادی استان هستند. 

وی ادامه داد: این مدل توسعه اقتصادی، مشارکتی مدل ارائه شده در فرمایشات مقام معظم رهبری است تا خیران اقتصادی غیر انتفاعی که دارای بنگاه اقتصادی هستند و تعهدات اجتماعی داشته و به دنبال توسعه استان و ایجاد اشتغال هستند، به یاری مردم بشتابند. 

لبافی با بیان اینکه معین اقتصادی یک توسعه گر و حمایت کننده است، اظهار کرد: تاکنون ۵۰ درصد روستاهای استان دارای شناسنامه کسب و کار شدند و نقشه راه شفاف و دقیق در اختیار معین‌های اقتصادی قرار می‌گیرد ولی در این طرح مهم اقتصادی، مشارکت مردم مهم است.

دبیر ستاد نهادهای مردمی دخیل در اقتصاد مقاومتی، مشارکت آحاد مردم را در توسعه اقتصادی استان مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی بیش از 100 معین داریم، بیش از۹۴درصد استان در صورت اجرای تفاهم نامه، پوشش معینی در استان خواهند داشت و همه مردم در سرمایه‌گذاری مثلث توسعه اقتصادی شریک و دخیل هستند و باید زمینه‌ای برای مردم فراهم شود تا هر خانواده دارای یک سبد شغلی باشد.

وی دادمه داد: در این طرح در هر روستا شاخص‌ها باید از یک جایی شروع شده و رشد حاصل شود و هر روستا دارای معین اقتصادی خاص خود است، باید معین اقتصادی در نهادینه کردن فرهنگ کار وتلاش، رفع بیکاری، توسعه و توانمند سازی مردم به خوبی فعالیت کند، باید بخش خصوصی را تقویت کنیم و کنارش باشیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

بودجه سال آینده بدون اتکای به نفت تصویب خواهد شد 

نماینده مردم شهرستان‌های تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه، گفت: ما برای بهبود شرایط کشور سه منبع مالی داریم که شامل سرمایه‌گذاران خارجی، اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاران داخلی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی ادامه داد: ایران در میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه ۵۵ دنیا را داراست و از زمان تحریم، شاهد سقوط در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بودیم و 10 پله سقوط کردیم ولی ترکیه چهار برابر بیشتر از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کرده است و اکنون کشور ما رتبه ۵۵ دنیاست و با توجه به اینکه اکنون فروش نفت ما به زیر یک میلیون بشکه در روز رسیده بودجه سال آینده بدون اتکای به نفت تصویب خواهد شد. 

وی یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور را بخش خصوص برشمرد و گفت: بخش خصوصی در کشور برای سرمایه‌گذاری امنیت می‌خواهد، نیاز به قوانین حمایتی دارد، دشمنان می‌خواهند فضای ناامنی در کشور ایجاد کنند و به دنبال فرار سرمایه هستند ما نمایندگان باید قوانینی وضع کنیم که سرمایه‌گذار زمین گیر نشود تا مورد حمایت قرار گیرد چراکه مثلث توسعه اقتصادی کشور با حمایت از سرمایه گذاران داخلی انجام می‌شود و در مثلث توسعه اقتصادی و در ارکان آن از سرمایه اجتماعی ائمه جمعه، دستگاه قضایی و امنیتی استفاده شده است که این کار مبارکی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی مثلث اقتصادی را تنها راه جذب سرمایه گذاری دانست و افزود: برای توسعه کسب و کار باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

الگو مثلث اقتصادی؛ بستری برای فضای کسب و کار مردم 

فرماندار تایباد نیز در این جلسه گفت: ارکان الگو مثلث اقتصادی، با هدف توسعه کسب و کار برابر الگوی استاندار خراسان رضوی دو بستر مهم برای فضای کسب و کار مردم را دنبال می‌کنند.

محسن سیاح، این شهرستان را نماد وحدت و همدلی برشمرد و گفت: شهرستان تایباد به لحاظ وحدت وهمدلی بین مردم به دیار وحدت مشهور است که این از نعمات الهی است.

وی با برشمردن پتانسیل‌های اشتغال تایباد در بسترهای مختلف ادامه داد: در حوزه کشاورزی برنامه مهمی در کسب و کار داریم که باید بخش کشاورزی و منابع آب، خاک و روان آب منطقه مدیریت شود و جلوی فرسایش خاک گرفته شود چراکه در سیلاب منابع حاصلخیز خاک از دست می‌رود و با همکاری منابع طبیعی و اداره آب منطقه‌ای برنامه‌های خوبی را برای مهار روان آب‌ها و استفاده بهینه از آن داریم.

فرماندار تایباد با بیان فرصت‌ها ومزیت‌های مرز دوغارون خاطرنشان کرد: در قالب تعاونی توسعه و عمران برنامه‌های خوبی در مرز در دست اقدام داریم و آماده استفاده از پتانسیل مردم هستیم.

سیاحی گفت: کارهای خوبی در شهرستان با همکاری خوب مدیران و دستگاه‌های اجرایی و ادارات انجام شده است و تاکنون بیش از یکصد میلیارد ریال برای ایجاد ۷۳۷ طرح اشتغال هزینه شده است.

وی ادامه داد: معین اقتصادی تایباد، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است که ستاد فرامین امام وقرارگاه محرومیت زدایی در کنار ما آمدند و هم اکنون این شهرستان دارای 10 معین اقتصادی است و مجموعا با 10 معین قرارداد امضا می‌شود که ۱۷هزار خانوار با ۶۷هزار نفر جمعیت، تحت پوشش خدمات معین‌های اقتصادی قرار می‌گیرد و این تفاهم نامه‌ها امروز امضا و مبادله می‌شود.

اقتصاد مقاومتی درون زا و برونگراست

امام جمعه تایباد نیز در این جلسه با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و با تبریک هفته وحدت گفت: امید است که مشکل بیماری شهرستان یعنی بیکاری حل شود چون بیکاری تبدیل به یک بیماری شده و باید علاج شود.

حجت الاسلام حسین ملکی ابرده سه مولفه مهم اقتدار کشور را اقتصادی، علمی و فرهنگی و نظامی برشمرد  و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی درون زا و برونگراست، سرمایه گذاران باید با نگاه انقلابی به خدمت مردم بیایند، سرمایه داران ما فهیم هستند و از خدمت به مردم لذت می‌برند و همه با نگاه ولایی و مردمی پای کار هستند.

وی ادامه داد: ما از سرمایه داران ولایی و انقلابی حمایت می‌کنیم و باید سعی شود از جوانان جویای کار شهرستان استفاده شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد نیز دراین جلسه، همکاری و تعاون در امور را باعث افزایش و برکت ثروت دانست و گفت: معین اقتصادی به معنی یاری کننده به اقتصاد، روستاها، مردم و رفع نیازهای مردم است، امیدواریم از امروز این ۱۰ معین اقتصادی که در خدمت مردم هستند، منشأ خیر و برکت و رفع بیکاری در منطقه شوند.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.