مدیرعامل شرکت ایران‌ خودرو گفت: برای تدوین برنامه راهبردی این شرکت در خراسان رضوی نیاز به تعامل بیشتر با دانشگاه فردوسی مشهد و استادان آن هستیم.

تدوین برنامه راهبردی ایران‌خودرو با تعامل دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، بیژن زاهدی‌فر در مراسم افتتاح دفتر تحقیق وتوسعه شرکت ایران‌خودرو خراسان در مرکز فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد افزود: باید طرح‌های توجیهی در محیط دانشگاه‌ها تدوین شود نه آنکه توسط برخی افراد به نگارش درآید.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج‌ ساله دوم این شرکت اظهار داشت: بسیاری از برندهای خودروساز جهانی به خاطر تدوین این سندهای راهبردی توانسته‌اند در دنیا تاثیرگذار باشند.  

وی گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب برای انجام تفاهم نامه بین دانشگاه و شرکت ایران‌ خودرو جای خالی ارتباط بین صنعت خودرو سازی با نهادهای دانشگاهی وجود دارد.  

زاهدی فر افزود: حدود ۲۵ درصد تولید شرکت ایران‌ خودرو در مجموعه خراسان رضوی و نزدیک شهر بینالود صورت می‌گیرد و ارتباط با دانشگاه می‌تواند در پیشرفت سهم تولید در استان تاثیر بسیار داشته باشد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در برخی قسمت‌های صنعت خودروسازی تجربه این دانشگاه کم است و با ایجاد و فراهم شدن زمینه فعالیت مشترک، ظرفیت مناسبی برای تاثیر مثبت در آینده کشور فراهم می‌شود.

 محمد کافی افزود: ایجاد این دفتر می‌تواند سنگ بنایی باشد که نفع آن به دانشگاه و صنعت خودروسازی خراسان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: برخی تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاه فردوسی مشهد و سازمان‌های دیگر به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب یا مشکلات دیگر پس از چند سال بی‌تاثیر می شود و باید تفاهم نامه ها را عقد قرارداد نزدیک کرد.

وی گفت: شرکت ایران‌خودرو خراسان مسائل و نیازهای خود را می‌تواند به دانشگاه فردوسی مشهد معرفی کند و این وظیفه دانشگاه است تا در مواردی که نیاز به تعامل با دانشگاه‌های داخلی یا خارجی است، آن را به خوبی پیگیری نماید.  

شرکت ایران خودرو خراسان اولین و بزرگ‌ترین مجموعه خودروسازی پس از انقلاب است که توسط متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو ساخته شده و بیش از ۸۰ درصد ماشین‌آلات و تجهیزات آن ساخت صنعتگران ایرانی است.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.