رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: حساسیتهای جامعه پزشکی نسبت به نصب و استفاده از کارتخوان در مطبها و مراکز درمانی کاهش یافته است.

حساسیت پزشکان نسبت به نصب کارتخوان کم شده است

به گزارش قدس آنلاین ؛ دکتر علی بیرجندی‌نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: واکنش پیشین جامعه پزشکی نسبت به بهره‌گیری از کارتخوان در مطب برای پرداخت ویزیت بیماران، ناشی از مستثنی کردن آنان از سایر صنوف به لحاظ پرداخت مالیات و طرح و گسترش آن در فضای مجازی بود اما هم‌اینک با ابلاغ مصوبه مجلس شورای اسلامی تمام سامانه‌های فروشگاهی باید به اداره مالیات متصل باشند

وی ادامه داد: هم‌اینک اکثر پزشکان از کارتخوان برای دریافت مبلغ ویزیت در مطبهایشان استفاده می‌کنند اما مشکل اصلی در اتصال به سامانه اداره مالیات است. پیش از این نیز چالشهایی در فرایند نصب و راه اندازی چنین سامانه‌ای وجود داشته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد خطاب به پزشکان نیز گفت: همکاران ما بدانند که نصب کارتخوان و اتصال آن به سامانه اداره مالیات تاثیر چندانی بر میزان مالیات آنان ندارد زیرا نهادهای ذیربط از راههای مختلف دسترسی لازم را برای اطلاع از حجم درآمدهای پزشکان دارند. چنانکه "قراردادهای مکتوب پزشکان با سازمانهای بیمه‌گر و همچنین اطلاعات ثبت‌شده و روزآمد حسابهای بانکی اشخاص از جمله اعضای جامعه پزشکی" بطور شفاف در اختیار اداره مالیات قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت هم‌اینک تمامی پزشکان پرونده مالیاتی دارند، بنابراین ادعایی تحت عنوان فرار مالیاتی پزشکان به هیچوجه صحت ندارد.

پیش از این مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد علت نبود کارتخوان در برخی مطبهای پزشکان را تراکنشهای اندک مبادلات مالی آنها و اقدام بانکهای عامل در جمعآوری کارتخوانها از مطبها ذکر و بیان کرده بود: بر اساس هماهنگیها از این پس کارتخوانهای بانک ملی ایران بدون در نظر گرفتن حجم تراکنش مالی در مطب همه پزشکان نصب می‌شود.

هفت هزار و ۵۰۰ پزشکان عمومی و متخصص عضو سازمان نظام پزشکی مشهد و شهرستانهای تابعه آن در خراسان رضوی هستند. دو هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد را پزشکان متخصص، ۳۵۰ نفر را پزشک فوق‌تخصص و پنج هزار نفر را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند.

تمرکز مطها در مشهد

دکتر بیرجندی‌نژاد در ادامه نشست با خبرنگاران همچنین به تمرکز فعالیت و استقرار ۸۰ درصد مطبها و مراکز درمانی مشهد در خیابان پرستار، پیرامون آن و میدان امام رضا (ع) به عنوان کانون اصلی تجمع فعالان پزشکی در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

وی افزود: استقرار دو بیمارستان بزرگ و آموزشی امام رضا(ع) و قائم(عج) در همین محدوده از مشهد عمده‌ترین علت تمرکز مطبها و مراکز درمان پزشکی در این کلانشهر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد "ایجاد و توزیع کلونیهای پزشکی و درمانی در مناطق مختلف مشهد با همکاری شهرداری این کلانشهر، تمرکززدایی محل استقرار دو بیمارستان دولتی بزرگ مشهد و ایجاد توقفگاههای طبقاتی خودرو" را راهکارهایی برای حل این معضل برشمرد که سبب تراکم قابل توجه و مشکل‌آفرین جمعیت بیماران و همراهانشان طی ساعات عصر و شب همه روزه و ترافیک شدیدخودرویی در این محدوده از شهر مشهد می‌شود. 

سازمان نظام پزشکی مشهد از مجموع ۲۹ شهرستان استان خراسان رضوی شهرستانهای فریمان، سرخس، بینالود(طرقبه‌شاندیز)، چناران و مشهد را زیر پوشش دارد.

۱۵ هزار نفر شامل گروههای مختلف پزشکی نظیر پزشک، دندانپزشک، داروساز و ماما عضو سازمان نظام پزشکی مشهد هستند.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.