۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 677680

از جمله موضوعات علمی که قرار است در سمینار مطرح شود، بیماری‌های قلبی و گوارشی با زمینه ژنتیکی است که این بیماری‌ها نوعی بیماری کمپلکس محسوب می‌شوند و عوامل مختلفی از جمله ژنتیک در بروز آن تاثیرگذار است.

عامل ۹۰ درصد بیماری‌ها چیست؟

قدس آنلاین: دبیر علمی هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: بیش از ۹۰ درصد بیماری‌ها با ژنتیک مرتبط است.

به گزارش فارس، شهلا فرشیدی دبیر علمی هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها، اظهار داشت: این سمینار با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته نیمه آذر سال‌جاری در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی و تازه های ژنتیک در این همایش ارائه خواهد شد.

وی افزود: از جمله موضوعات علمی که قرار است در سمینار مطرح شود، بیماری‌های قلبی و گوارشی با زمینه ژنتیکی است که این بیماری‌ها نوعی بیماری کمپلکس محسوب می‌شوند و عوامل مختلفی از جمله ژنتیک در بروز آن تاثیرگذار است.

دبیر علمی هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها ادامه داد: این سمینار به همت سازمان بهزیستی کشور و همکاری دانشگاه الزهرا تهران برگزار می‌شود و مباحث مختلفی در زمینه ژنتیک و پیشگیری از معلولیت برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

فرشیدی با اشاره به اینکه بر اساس برخی از تحقیقات و مطالعات انجام شده در جهان مشخص شده که بیش از ۹۰ درصد بیماری‌ها با ژنتیک مرتبط بوده و برخی از بیماری‌ها ۱۰۰ درصد تأثیرگذار از ژنتیک است، خاطرنشان کرد: حتی در بیماری‌هایی مانند سل که نوعی بیماری عفونی محسوب می‌شود در دو نفر با شرایط محیطی یکسان می‌تواند بروز متفاوتی داشته باشد و یکی از این افراد به دلیل استعداد ژنتیکی مستعد ابتلا به سل باشد.

وی عنوان کرد: همچنین افرادی که در خانواده خود سابقه ابتلا به برخی بیماری‌ها را داشته باشند نسبت به افراد معمولی سه تا پنج درصد بیشتر در معرض ابتلا هستند.

دبیر علمی هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌ها با زمینه ژنتیکی از طریق دارو و جراحی امکان پذیرنیست، گفت: اساس پیش‌گیری مشاوره است و از این طریق مشخص می‌شود آیا فرد مستعد ابتلا به بیماری مربوطه است یا خیر و اگر لازم باشد پزشک آزمایشاتی را توصیه و در صورت صلاحدید با راهکارهای خاصی پیشگیری از بیماری انجام می‌گیرد.

هشتمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها ۱۳ و ۱۴ آذر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.