همدان _رئیس کل دادگستری استان همدان گفت : دستگاه قضا ملجا وپناهگاه درستی برای مردم باشد. 

دستگاه قضا باید ملجا وپناهگاه درستی برای مردم باشد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و تودیع مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه دستگاه قضا باید ملجأ و پناهگاه باشد اظهار کرد: باید رفع ظلم و ستم را در صدر امور قرار دهیم تا ملجأ و پناهگاه درستی برای مردم باشیم.
عدالتخواه با اشاره به اینکه بخش‌هایی که کار تخصصی قضاوت را انجام می‌دهند باید در جهت احقاق حق مظلوم از ظالم برآیند در غیر این صورت در این مناصب غاصب خواهیم بود افزود: موضوعات مهمی در امر قضاوت دخیل است که یکی از مهمترین مراحل امر اثبات ادعاست.
وی با بیان اینکه علم قاضی از مبادی مختلفی به دست می‌آید ادامه داد: دو نوع اماره داریم «قضایی» و «قانونی» که در تعارض بین دو نوع اماره، «قضایی» حاکم محسوب می‌شود.
وی در ادامه به نقش مهم پزشکی قانونی در «اماره قضایی» اشاره کرد و گفت: در جرایم بدوی گواهی پزشکی قانونی بسیار کمک‌کننده و حائز اهمیت است.
رئیس کل دادگستری استان همدان  با بیان اینکه باید گواهی پزشکی قانونی دقیق، متقن و از تمام زوایا بررسی شده باشد تصریح کرد: پزشکان در این سازمان باید دقیق و با حوصله کار ارباب رجوع را انجام دهند.

وی به اهمیت سلامت ارکان دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: خط قرمز ما مبارزه با مفاسد درون‌سازمانی  اعم از دادسرا، دادگاه، شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.