آیت‌الله علم‌الهدی در جمع خادمان زائران پیاده آخر صفر در مشهد گفت:این‌که عده‌ای سرمایه بیاورند و بخواهند بساط گردشگری ایجاد کنند، امام رضا (ع) آنان را [ زمین] می‌زند.

این‌که عده‌ای سرمایه بیاورند و بخواهند بساط گردشگری ایجاد کنند، امام رضا (ع) آنان را [ زمین] می‌زند

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله علم‌الهدی در جمع خادمان زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع)، ضمن تشکر از فعالیت‌های ارزشمند آنان، اظهار کرد: ارزش عملی فعالیت شما عزیزان غیر از قرب ولایت رضوی و کسب توجهات خاصه امام هشتم (ع)، تحصیل یک آبرومندی برای مردم مشهد بود.

وی ادامه داد: این‌که زائرانی با پای پیاده در هوای سرد و گرم، مسیرهای ناهموار را طی کردند، آمدند به زیارت امام رضا (ع) و امام هشتم نیز همسایگانی دارند که در مواجهه با پیاده‌روی به سمت حرم مطهر بی‌تفاوت نیستند، ایجاد آبرو برای این شهر است

وی بیان کرد: کسی که به مشهد می‌آید، گردشگر نیست، اگر کسانی به‌عنوان گردشگری به مشهد می‌آیند، اشتباه می‌کنند، گردشگری در مکان‌های دیگر با امکانات بیشتر وجود دارند که می‌توانند بهتر نیز استفاده کنند، کسی که به مشهد می‌آید، زائر است و چیزی که برایش اصالت دارد، زیارت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: این‌که عده‌ای از اطراف‌واکناف سرمایه بیاورند و بخواهند بساط گردشگری ایجاد کنند، امام رضا (ع) آنان را [ زمین] می‌زند، اینجا خانه امام هشتم (ع) است، کسی که بخواهد به خاطر پول و درآمدش، هویت خانه امام رضا (ع) را بهم بزند، ایشان او را زمین می‌زنند؛ در این شهر هر اقدامی تحت عنوان سرمایه‌گذاری برای توسعه لذایذ و گردشگری‌ها صورت گرفت، نه‌تنها به نتیجه نرسید بلکه سرمایه‌گذار آن خار و ذلیل شد.
وی با بیان این‌که «مهمان‌خانه» امام رضا (ع) را محل تفریح و عیاشی عده‌ای نکنید، یادآور شد: اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، جریان توسعه زیارت را گسترش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.