معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی گفت: از سال ۹۶ تاکنون هیچ بودجه‌ای از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور برای شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی این استان تخصیص نیافته است.

انتظار دو ساله شورای قرآنی خراسان رضوی برای تخصیص بودجه

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب،  با اشاره به وضعیت فعالیت شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی  استان خراسان رضوی  اظهار کرد: پس از تصویب سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی و ارائه آن به نهادهای مربوطه، هر یک از سازمان‌ها دخیل در امور قرآنی خود را به خوبی با این سند همراه کرده و براساس سند فعالیت‌های خود را پیش برده‌اند.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات کارگروه تبلیغ و ترویج و همچنین کارگروه آموزش عمومی، به‌عنوان دو بخش از شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی تعدادی از طرح‌های این دو کارگروه به دبیرخانه این شورا ارسال شده که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح «خانه ایده‌های قرآنی (استارت آپ‌ها)»، «طرح‌واژه» با محوریت مسابقات سخنوری، «طرح شبکه‌سازی قرآن محلی» و «باشگاه نخبگان قرآن و عترت» به‌منظور استفاده نخبگان در مناطق محروم استان و نیز «طرح تولید و پخش برنامه‌های قرآنی در شبکه استانی» اشاره کرد.

شورای قرآنی خراسان رضوی در انتظار تصمیم تهران

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی گفت: از سال ۹۶ تاکنون هیچ بودجه‌ای از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور برای شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی تخصیص نیافته است و ما همچنان منتظر تصمیم‌گیری تهران در این رابطه هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ مبلغ ۶۹ میلیون تومان شورای استان رسید که بین سه کارگروه زیرمجموعه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی در خراسان رضوی براساس طرح‌های ارائه شده، توزیع شد.

کاظمی‌نسب بیان کرد: ما از عدد و رقم در نظر گرفته شده برای بودجه قرآنی استان از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اطلاعی نداریم و برای وصول بودجه دو سال ۹۷ و ۹۸ منتظر تفاهم تهران با شورای فرهنگ عمومی استان هستیم.

معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: بنا به تصمیم و مصوبه اعضای شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در جلسه ۱۲۲ این شورا، ادغام شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی به نتیجه رسید.

علت ادغام شورای قرآنی در شورای فرهنگ عمومی

وی با تشریح روند ادغام شورای قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: به علت تعدد وظایف و مشغله کاری امام جمعه، استاندار و سایر مسئولان، عملاً برگزاری شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی میسر نمی‌شد و این تصمیم براساس تجربه سال‌های اخیر اتخاذ شد تا به تناسب کار قرآنی و وصول طرح‌های قرآنی از کارگروه‌های مختلف شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی، دستور کار برخی جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به مباحث قرآنی اختصاص یابد.

کاظمی‌نسب در پاسخ به این سؤال که چه زمان شورای فرهنگ عمومی استان دستور فعالیت‌های قرآنی را در برنامه جلسات خود قرار می‌دهد، گفت: در این رابطه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تصمیم‌گیری خواهد کرد و به تناسب برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان در طول سال دستورکارهای قرآنی مطرح خواهد بود، در حال حاضر هم طرح‌های قرآنی رسیده به دبیرخانه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان از سوی کارگروه‌های تخصصی این شورا جهت اتخاذ تصمیم نهایی به تهران ارسال شده است.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.