تاکسی‌های اینترنتی موجب تعطیلی بیش از ۵۷۰ واحد آژانس تاکسی‌تلفنی در مشهد شده‌اند.

تاکسی‌های اینترنتی موجب تعطیلی ۵۷۰ آژانس تاکسی تلفنی شده‌اند

علی پور/

تاکسی‌های اینترنتی موجب تعطیلی بیش از ۵۷۰ واحد آژانس تاکسی‌تلفنی در مشهد شده‌اند.

نایب رئیس دوم اتحادیه تاکسی تلفنی‌های مشهد با بیان این مطلب گفت: پیش از این یک هزار و ۴۶۰ واحد تاکسی تلفنی در مشهد فعالیت می‌کرد که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از این واحدها تن به تعطیلی داده‌اند در حالی که  فعالیت حداقل هزار نفر در این پیشه می‌توانست معیشت بیش از ۳ هزار خانواده مشهدی را تأمین کند.

مهدی قاسمی افزود: اداره دارایی و اماکن نیز در این وضعیت بی‌تأثیر نیستند، چرا که درحال حاضر فعالان در حوزه آژانس‌های تاکسی تلفنی چندان قادر به تهیه پارکینگی حدود ۱۰۰ متر یا پرداخت اجاره‌های هنگفت مغازه نیستند. این مسئله تنها به مراکز نوپا مربوط نمی‌شود و حتی پیشکسوتان این عرصه که در روز به صدها مشتری خدمات می‌دادند حال به دنبال جمع‌آوری آژانس خود هستند و این درحالی است که هیچ فرد یا دستگاهی مشکلات فعالان این حوزه را نمی‌بیند.

وی در ادامه اظهار کرد: استقبال مردم از خدمات تاکسی‌های اینترنتی به دلیل مشکلات اقتصادی موجود نیست بلکه نتیجه حمایت‌هایی است که از این کسب‌وکارها وجود دارد. درحالی که صاحبان آژانس‌های تاکسی تلفنی برای ایجاد اشتغال ناگزیر به انجام شروط متعددی هستند و این در صورتی است که مدیران تاکسی‌های اینترنتی هیچ تعهدی نسبت به رانندگان و مسافران ندارند.

قاسمی گفت: چند دهه است که شرکت‌های تاکسی بیسیم  درمشهد فعالند اما هیچ‌گونه رقابتی بین ما وجود نداشته و  وضعیت فعالیت طرفین مشخص بود. ازهمین رو در کنارهمدیگر کار کرده و تهدیدی برای یکدیگر محسوب نمی‌شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.