شهرخودرو در نقل ‌و انتقالات این فصل «مهدی رحمتی، فرشاد فرجی، فرشاد محمدی‌مهر، محمدحسین اکبرمنادی، روح الله باقری، احمد جلالی، علیرضا اسدآبادی، مرتضی خراسانی و سروش رفیعی» را خرید.

قدس آنلاین: اعتراض چراغ خاموش یحیی گل محمدی به عملکرد سروش رفیعی و روح‌الله باقری به عملکرد ضعیف آن‌ها نشان داد استراتژی سرمربی موفق شهرخودرو همچنان عدم اتکا به ستاره‌های کاغذی فوتبال ایران است. هرچند یحیی بدون اینکه نامی از سروش رفیعی و روح‌الله باقری به میان بیاورد از عملکرد آن‌ها انتقاد کرد اما به استناد منتقدان فوتبالی این دو ستاره شهرخودرو از ابتدای فصل تاکنون نمایش قانع کننده ای نداشته اند به همین دلیل نه تنها نمی‌توان آن‌ها را خرید موفق دانست بلکه باید اذعان داشت مالک ستاره دوست شهرخودرو سرمایه‌گذاری روی صفر انجام داده است.

*اتکا به آمار

در سایت متریکا که بر اساس ریز عملکرد بازیکنان نمره می‌دهد هم سروش رفیعی و روح‌الله باقری قعرنشین هستند. سروش تا پایان هفته دهم فقط یک شوت زده است! مجموعاً دو پاس کلیدی داده که یکی از آن‌ها منجر به گل شده است. روح‌الله باقری هم پس از گلزنی در هفته نخست، دیگر شادی گلی نداشت. باقری پس از آن گل فقط  دو شوت در چارچوب مقابل سایپا زد و در سایر بازی‌ها حتی شوت در چارچوب هم نزد. مهاجم فصل قبل استقلال هنوز هیچ پاسی که منجر به خلق موقعیت شود نداد و حتی دریبلی هم به نام او ثبت نشده است.

آمارها نشان می‌دهد احتمالاً منظور یحیی گل‌محمدی به بازیکنانی که پول خوب گرفتند اما در حد انتظار ظاهر نشدند، سروش رفیعی و روح‌الله باقری است.

*کدام قاسمی نژاد؟

البته در کنار عملکرد ضعیف سروش رفیعی و روح‌الله باقری باید به افول بازیکنانی نظیر امین قاسمی‌نژاد هم اشاره کرد، تفاوت میان بازی‌های فصل قبل این بازیکن با عملکردش در فصل جدید نشان می دهد قاسمی‌نژاد گرفتار ضعف فاحشی شده است که اگر به همین منوال ادامه دهد بی‌گمان به جمع بازیکنان نیمکت نشین اضافه خواهد شد چون یحیی طاقت بازیکن ناآماده در ترکیب تیمش را ندارد.

*قوانین یحیی

طیف گسترده‌ای از منتقدان فوتبال ایران رمز موفقیت فصل قبل گل محمدی را استفاده از بازیکنان بی‌نام و نشان و کم ادعا می‌دانند و بر این باورند یحیی اصولاً در زمره مربیان جوانگراست که با اعتماد به بازیکنان با انگیزه هدفش را جست‌وجو می کند. حضور مسعود ریگی، محمد قاسمی‌نژاد، علی نعمتی و سعید صادقی در ترکیب فصل گذشته این تیم نشان داد نسخه یحیی برای رسیدن به این موفقیت جواب می‌دهد اما همزمان با ورود فرهاد حمیداوی و علاقه‌مندی او به جذب ستاره‌ها حالا شکافی عمیق در تفکرات سرمربی تیم به وجود آمده است از این رو فوتبال باب میل یحیی در زمین پیاده نمی شود.

*داستان رحمتی

البته یحیی در این میان عدالت را به خوبی رعایت کرده و با خارج کردن سید مهدی رحمتی از این دایره عملکرد وی را مورد ستایش قرار داده تا نشان دهد او ستاره گریز نیست بلکه اعتقاد به نظم‌پذیری و فرمانبرداری بازیکن از کادر فنی دارد از این رو بازیکنی که در خدمت تیم باشد در دایره بازیکنان مورد حمایت اوست اما بازیکنی که تاکتیک‌پذیر نباشد و از سیستم تیمی بیرون رود بی‌گمان محکوم به نیمکت‌نشینی خواهد بود. کسی چه می داند شاید کالدرون هم برای اخراج سروش رفیعی همان دلایل گل محمدی را داشته و دارد.

از این رو باید دید آیا در صورت تداوم این اتفاق آیا یحیی حاضر به حفظ ستاره‌های کاغذی تیمش خواهد بود یا اینکه آن‌ها در فهرست بازیکنان مازاد قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.