امام جمعه بخش کوهسرخ گفت: این منطقه از سال 1316همچنان به صورت بخش باقی مانده است و مسئولان دغدغه ای برای برطرف کردن مشکلات کوهسرخ ندارند.

بخش کوهسرخ مورد غفلت مسئولان خراسان رضوی قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمود رضایی در جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر که در بخش کوهسرخ برگزار شد، عنوان کرد:  اگر از سال ۱۳۱۶ کوهسرخ همچنان بخش مانده و ارتقاء نیافته به دلیل کوتاهی مسئولانی بوده که در این منطقه وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و آینده نگری نداشتند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در بخش کوهسرخ افزود: به رغم اینکه بخش کوهسرخ یکی از مناطق کوهستانی استان خراسان رضوی است، اما در تقسیمات و اقلیم بندی شرکت گاز ایران این بخش با توجه میزان سرما و مصرف گاز آن در زمره مناطق اقلیم شماره یک قرار نگرفته و سقف ۲۵۰ متر مکعب همانند مشهد برای آن در نظر گرفته شده است.

امام جمعه شهر ریوش عنوان کرد: مدیران پروازی از دیگر مشکلات جدی بخش کوهسرخ هستند، متاسفانه دو سوم مدیران آموزش و پرورش پروازی هستند که هر روز از کاشمر به بخش کوهسرخ می‎آیند.

وی اظهار کرد: اگر انتظار داریم کوهسرخ پیشرفت کند، باید مسئولان در این منطقه سکونت داشته و همانند مردم مشکلات را لمس کنند، اکنون کارمندان دادگاه عمومی، آموزش و پرورش، شوراها، کمیته امداد، ادارات و بسیاری دیگر از مدیران و کارمندان این بخش پروازی هستند.

رضایی گفت: بیمارستان و درمانگاه شهر ریوش از دو سال قبل نیمه کاره مانده و کسی جوابگو نیست، و پاسخ مسئولان و نهاد متولی که وزارت بهداشت و درمان باشد قانع کننده نبوده است.

وی عدم آنتن دهی مطلوب تلفن همراه و خرابی تلفن ثابت و خدمات دهی با تاخیر را یکی دیگر از مشکلات کهنه بخش کوهسرخ ذکر کرد و افزود: این موجب خدشه‌دار شدن آرمان زیبای دولت الکترونیک می‎شود.

امام جمعه شهر ریوش ادامه داد: احداث هلال احمر در بخش کوهسرخ برای کمک رسانی به اورژانس در مواقع ضروری از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگرچه در این خصوص زمین مورد نیاز آماده شده اما متاسفانه کوتاهی می‎شود.

امام جمعه بخش کوهسرخ از عدم توجه جدی‎تر به مباحث ورزش و جوانان و عدم پاسخگویی کافی و کاستی‎های موجود به عنوان دیگر مشکلات نام برد و افزود: بعد از ۱۱ سال هنوز تکلیف زمین ورزشی شهر ریوش مشخص نشده و کسی هم جوابگو نیست.

در بخش دیگری از این جلسه فرماندار کاشمر گفت: انباشت مطالبات و درخواست‎های بسیاری در بخش کوهسرخ داریم و کسی هم نمی‌تواند آن‌ها را کتمان کند، ولی یک شبه همه آن‌ها را نمی‎شود رفع نمود باید از راه خودش وارد شد و براساس اولویت‌ها مسائل را رفع کرد.

مسلم ساقی تاکید کرد: باید به مردم اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی نمود، در بخش روستایی به رغم کمبود اعتبارات اما اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است. باید در این شرایط سخت امید آفرینی کرد، نباید فضایی را به وجود آورد که مردم فکر کنند هیچ کاری تاکنون انجام نشده است.

ساقی ادامه داد: هر سرمایه‌گذار بومی و یا غیر بومی که درخواست سرمایه‌گذاری داشته باشد موظف هستیم شرایط لازم را فراهم کنیم، در همین خصوص اولین ناحیه صنعتی بخش خصوصی با کمک معین اقتصادی در بخش کوهسرخ مهیا و مقدمات کار فراهم شده است.

در این جلسه بخشدار کوهسرخ گفت: طی ۱۰ ماه گذشته تلاش بر این بوده که تحول و اتفاقات خوبی را با همت تمامی مسئولان به خصوص روحانیون در بخش کوهسرخ شاهد باشیم.

مجید کاریزنویی عنوان کرد: با تاسی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید سعی شده تمام استعدادهای منطقه در همه حوزه‎ها با تمام افکار، عقیده‎ها و ویژگی‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فکری و عقیدتی را در راستای توسعه و اعتلای منطقه دور هم جمع کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش کوهسرخ با استفاده از وجود نخبگان، سیاسیون، معتمدین و همه اقشار با هدف واحد در کنار یکدیگر برای رفع محرومیت‎ها تلاش کرده و خواهیم کرد.

کاریزنویی گفت: سعی شده از حداقل امکانات و اعتبارات موجودی که به بخش کوهسرخ تخصیص یافته با نظارت‎هایی که صورت گرفته حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: در امور اقتصادی و اشتغال با پیگیری‎هایی که از سوی فرمانداری صورت گرفته معین اقتصادی بخش کوهسرخ مشخص و تفاهم‌نامه‎ها امضا شد که امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات اشتغال منطقه باشیم.

بخشدار کوهسرخ بیان کرد: به رغم تمامی اقدامات صورت گرفته اما هنوز در بخش کوهسرخ مطالبات انباشته بسیار فراوانی وجود دارد، امیدواریم با یاری همدیگر به مردم این منطقه خدمت بیشتری را ارائه دهیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.