امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: امروز پس از چهل سال ازانقلاب اسلامی، مردم ما، شیعه و سنی با مشت های گره کرده در کنار هم هستند و با وحدت در مقابل ملت های کفر و توطئه‌های دشمن ایستادگی می‌کنند.

چهل سال ایستادگی و مبارزه با استکبار حاصل وحدت است

به گزارش قدس آنلاین، مولوی توکلی در مراسم یادواره شهدای وحدت این شهرستان که با حضور خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، علمای تسنن و تشیع و سایر اقشار مردم تایباد در مجموعه فرهنگی، تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی برگزار شد با اشاره به حضور وحدت بخش مردم شهرستان در مراسمات هفته وحدت، اظهار کرد: امروز پس از چهل سال از انقلاب اسلامی، مردم ما، شیعه و سنی با مشت های گره کرده در کنار هم هستند و در مقابل ملت های کفر که بر علیه امت اسلام، دین مبین اسلام و شخص اول آن یعنی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) تلاش می کنند، ایستاده و مبارزه می کنند. این ایستادگی حاصل تفکر دینی و وحدت اسلامی بین ما است و این تفکر دینی امام راحل (ره) از قرآن مجید و سنت نبوی (ص) سرچشمه گرفته و توطئه دشمنان را خنثی کرده است.

مولوی توکلی به رخدادهای پس از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان، قائله کردستان، ترکمن صحرا، جدایی بلوچستان و سیستان را ساختند و شکست خوردند، تلاش کردند خوزستان را از ایران جدا کنند و به نام عربستان، نام گذاشتند، اما وحدت اقوام و مذاهب اسلامی همه نقشه های آنان را نقش بر آب کرد. در جنگ تحمیلی باز همین وحدت بود که نگذاشت یک وجب از خاک ما جدا شود، ملت ایران با وحدت همه اقوام و مذاهب خود مشت محکمی بر دهان استکبار، تجزیه طلبان و همه دشمنان زدند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد تصریح کرد: شهدایی که امروز می بینید، هم سنی و هم شیعه هستند، سردار شوشتری یک شیعه بود، اما مردم سنی بلوچستان او را برادر خود می دانستند و برادروار دوست داشتند، خب طبیعی بود که دشمن نمی توانست این محبت را تحمل کند، هرچند سردار شوشتری و سردار محمدزاده را شهید کردند، اما راه آنها ادامه پیدا کرد. پس از شهید شوشتری، مرحوم سردار منصوری و سپس سایر سرداران سرافراز سپاه ما، راه شهید شوشتری را ادامه دادند.

وی ادامه داد: امروز کشور ما در جهان نمونه است، وحدت ما خار چشمی برای دشمنان است. امام (ره) نمی خواست سنی، شیعه شود یا شیعه، سنی. بلکه می خواست هر دو همراه هم باشند و وحدت کامل داشته باشند. همین وحدت ما نمونه برای جهان اسلام بود، امروز به همسایگان شرق و غرب کشورمان نگاه کنیم، کجا چنین وحدتی بود. باید قدر این وحدت و انسجام را بدانیم و همانطور که وحدتمان گام اول انقلاب را استحکام بخشید، باید در گام دوم متحدتر باشیم تا دشمنان آرزوی تسلط بر میهن عزیز ما را به گور ببرند.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام ملکی، امام جمعه تایباد اظهار کرد: ریشه اختلاف، جهالت بشر و غفلت انسان هاست که از این جهالت، انگلستان استفاده کرد تا وهابیت را در عربستان و بهائیت را در ایران به وجود آورد. منطقه، منطقه مهمی است و این روباه پیر، برای تسلط بر این منطقه مهم اختلاف بوجود آورد.

امام جمعه تایباد در تشریح نظام های دنیوی گفت: بین نظام های اسلامی و آسمانی با نظام های استکباری و زمینی تفاوت وجود دارد. خداوند متعال پیامبر را که انسان کامل است و عالم را به خاطر او آفرید، اینگونه معرفی می کند: ما تو را رحمتی برای عالمیان فرستادیم، این یعنی در نظام های آسمانی باید رحمت باشد. در جایی دیگر پیامبر را مهربان، نرم خو و نرم گو عنوان کرده، و جایی دیگر پیامبر را دارای اخلاق بسیار بزرگ معرفی می کند، این ها خصوصیات نظام های آسمانی است اما نظام های زمینی، را قرآن چنین معرفی می کند، از زنان سو استفاده می کنند، فقر را گسترش می دهد، فساد در زمین ایجاد می کنند. بنابراین ما باید با نظام های استکباری مبارزه کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم، مزار شهدای آرمیده در مجموعه فرهنگی، تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی (رح) غبار رویی و بر فراز آنها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.