همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: نهادینه کردن آموزش شهروندی در شهر و سرمایه‌گذاری بلندمدت از سوی مدیریت شهری، در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در شهر است.

ضرورت آموزش شهروندی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رضوان سلماسی با تأکید بر اینکه اثرگذاری و کاربردی بودن آموزش شهروندی از شاخصه‌های این آموزش هاست؛ عنوان کرد: حضور یک نیروی کارشناس و متخصص در حوزه فرهنگی و اجتماعی در هر سازمان ضروری است تا با اشتراک گذاشتن اولویت‌های آموزش شهروندی برای جامعه هدف با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، تخصصی‌تر عمل کنند.

سلماسی با تأکید بر اینکه باید از سرمایه شهر در راستای عملیاتی شدن سیاست‌های شورا و مدیریت شهری بهره‌مند شویم؛ گفت: در نظر گرفتن تعدادی پایه بنر و بیلبورد ویژه آموزش شهروندی باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش ها در صورت کوتاه بودن و در قالب تصویری به بهترین شیوه ممکن، پاسخگوست.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به اینکه ضعف در آموزش شهروندی مشهود است؛ گفت:  با توجه به اینکه بیلبورد و پایه بنرها، یکی از منابع درآمدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری محسوب می‌شوند؛ اما باید منبع درآمد جدیدی هم در این حوزه پیش بینی شود.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر بهره‌گیری از فضای شهری در مبحث فرهنگسازی، افزود: برخی از شهرها، فضاهای تبلیغاتی شهر به‌ویژه بیلبوردها و پایه بنرها را فارغ از نگاه اقتصادی در اختیار بخش‌های مختلف شهرداری به‌منظور بهره‌گیری در حوزه آموزش شهروندی قرار می‌دهند که این مهم باید مورد توجه مدیران شهری همدان نیز قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.