مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی به کالاهای اساسی باعث شده است که این کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد و گران بودن این کالاها مورد قبول نیست.

قیمت کالاهای اساسی گران نیست

یزدان سیف در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شاخص گران یا ارزان بودن کالاهای اساسی باید مورد تعریف دقیق قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ابتدا باید تعریف گرانی در مورد کالاهای اساسی مشخص شود، تصریح کرد: اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی به کالاهای اساسی باعث شده است که این کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد و گران بودن این کالاها مورد قبول نیست.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: برخی گران بودن این کالا ها را بر اساس هزینه تولید و مواد اولیه عنوان می کنند که در این باره پذیرفته نیست اما در مقابل برخی از افراد به دلیل اینکه درآمدهای عمومی آنها ثابت مانده است قیمت این کالاها را گران تلقی می کنند.

وی ادامه داد: مثلا قیمت مرغ در بازارهای جهانی ۲یورو است که براساس نرخ ارز در کشور حدود ۲۷هزار تومان است اما به برکت ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت این کالا در کشور در حال حاضر ۱۳هزار تومان است .

سیف تصریح کرد: این شرکت تمام تعهدات ارزی خود را اجرایی کرده و کالاهای اساسی که باید با ارز تخصیص یافته وارد می‌شد براساس برنامه به کشور رسیده است و در حال حاضر کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.