معارض عربستان عملیات جاسوسی ریاض از مخالفانش از طریق توئیتر را جنایتی بزرگ توصیف و آن را راه جدیدی برای باج‌خواهی از این کشور دانست.

معارض عربستانی: جاسوسی از طریق توئیتر راه جدیدی برای باج‌خواهی از ریاض است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عبدالله سالم السالم، دبیر کل حزب «الأمة الإسلامی» که مخالف با نظام پادشاهی در عربستان و خواستار اصلاح سیاسی است، عملیات جاسوسی ریاض را که از طریق توئیتر مخالفان خود را زیر نظر داشته است «جنایتی بزرگ» توصیف کرد و دفتر توئیتر در دبی را خطری برای تمامی فعالان سیاسی و اجتماعی این شبکه اجتماعی خواند.

این مخالف عربستانی در گفت‌وگو با الخلیج آنلاین اعلام کرد: با توجه به باج‌خواهی‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از رژیم سعودی، بدون شک این جنایت راهی جدید برای باج‌خواهی مالی و سیاسی از ریاض خواهد شد و چه بسا در آینده از قانون جاستا استفاده کند و خواستار فعالیت کارگزاران سعودی در خاک آمریکا شود.

وی معتقد است با متهم شدن دو سعودی و یک آمریکایی به جاسوسی برای ریاض در خاک آمریکا و حین همکاری با توئیتر، عربستان امروز در سایه رسوایی جدیدی به سر می‌برد که پای آن را به دستگاه قضایی، اطلاعاتی و رسانه‌های آمریکایی می‌کشاند.

مخالف عربستانی: جاسوسی از طریق توئیتر راه جدیدی برای باج‌خواهی از ریاض می‌شود

عبدالله سالم در خصوص «ترکی الجاسر» خبرنگار سعودی که دارنده حساب کاربری مخالف «کشکول» در توئیتر بود، گفت: کشف اسناد و اطلاعاتی که الجاسر در محل اقامت خود در دبی داشت وی را قربانی شرکت توئیتر و مقامات عربستان کرد و الجاسر یکی از ۵۳۰۰۰ فردی است که رژیم سعودی آن‌ها را بازداشت و شکنجه کرده است.

وی در ادامه افزود: ترکی الجاسر پس از اینکه ثابت شد وی روابط آشکار و همکاری اطلاعاتی با دفتر توئیتر در دبی و مقامات سعودی داشته است به ویژه پس از افشای اطلاعات شخصی وی از طریق شرکت توئیتر به مسئله‌ای مهم تبدیل شده است.

این مخالف سعودی در سخنان خود امارات و عربستان را حامی سرکوبگران انقلاب‌های مردمی در منطقه معرفی کرد و گفت: همکاری این دو مسئله عجیبی نیست؛ چراکه هردو رژیم‌های هستند که نماینده مردم و حافظ منافع آنان نیستند و منافع شخصی  و محدود حکام اساس روابط این دو رژیم است.

وی دفتر توئیتر در دبی را خطری برای تمامی فعالان سیاسی و اجتماعی دانست و اعلام کرد که افشا شدن این جاسوسی به صورت بی سابقه‌ای بر وجهه این شرکت به عنوان سردمدار عرصه شبکه‌های اجتماعی تاثیری منفی دارد.

عبدالله سالم تاکید کرد که محاکمه مقامات عربستان به علت تعدد تخلفاتی که در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته ضروری است.

در ۶ نوامبر ۲۰۱۹ روزنامه واشنگتن پست به نقل از وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که حلقه وصل جاسوسان در توئیتر «بدر العساکر» مدیر دفتر و یکی از نزدیکترین افراد به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است.

این مطلب یک روز پس از دستگیری «احمد ابویامو» شهروند آمریکایی که کارمند سابق توئیتر و متهم اول پرونده و «علی آل زباره» شهروند عربستانی که به اطلاعات شخصی حساب توئیتری ۶ هزار نفر در سال ۲۰۱۵ دست یافته متهم دوم است که به گفته وزارت دادگستری آمریکا هر دو برای رژیم آل سعود و خاندان حاکم جهت دستیبابی به هویت حساب‌های مخالفان جاسوسی می‌کرده‌اند.

همچنین «احمد المطیری» شهروند سعودی و سومین متهم پرونده جاسوسی از مخالفان عربستانی واسطه‌ای میان مقامات عربستانی و کارکنان توئیتر بوده است.

مخالف عربستانی: جاسوسی از طریق توئیتر راه جدیدی برای باج‌خواهی از ریاض می‌شود

روز گذشته نیز پایگاه میدل ایست آی نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چند ماه پس از افشای جاسوسی یکی از نزدیکانش از طریق شبکه توئیتر با مدیر اجرایی این شبکه دیدار داشته است.

ولیعهد عربستان از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ سرکوبگری شدیدی را علیه فعالان حقوق بشر و مخالفان خود که اکثرا به صورت آنلاین فعال هستند، انجام داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.