۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 677792

فرماندار خواف گفت: این شهرستان در خصوص امر مهم و حیاتی "وحدت و اخوت شیعه و سنی" زبانزد است بطوری که در سایه وحدت و همدلی تعاملات سازنده و مؤثری در این منطقه جریان دارد.

وحدت شیعه و سنی در خواف زبانزد است

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی روز دوشنبه به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت و همدلی نیاز اصلی جامعه اسلامی و زیربنای تامین امنیت مطلوب و پایدار است با وجود آنکه بیش از ۶۵ درصد جمعیت خواف را اهل سنت تشکیل می دهد ولی در سایه همدلی و وفاق بین تسنن و تشیع امنیت خوبی در منطقه ایجاد شده و طرح های عمرانی و اقتصادی در حال اجراست که از مصادیق بارز آن می توان به سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی در معادن سنگ آهن سنگان خواف طی سال های گذشته اشاره کرد.

وی اظهار داشت: شهرستان خواف دارای استعدادهای زیادی در زمینه نیروی انسانی متخصص و توانمند است و رویکرد مدیریت اجرایی شهرستان نگاه تقریبی و بهره گیری از همه  افراد کارآمد اعم از شیعه و سنی در راستای توسعه و رونق اقتصادی منطقه است.

فرماندار خواف گفت: ۸۰ درصد از شاغلان این معادن معادل هفت هزار نفر را نیروهای مستعد و بومی خواف تشکیل می دهند و با تاکید بر شایسته سالاری و استفاده از ظرفیتهای نیروهای انسانی بومی ۴۰ نفر از مدیران رده های متعدد دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از بین اهل تسنن انتخاب شده اند.

سنجرانی افزود: مردم شیعه و سنی این شهرستان با اتحاد و همدلی در تمامی صحنه های دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ها حضور تعیین کننده ای دارند که در آخرین مورد آن می توان به شرکت باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان همواره با تفرقه افکنی بین مسلمانان به دنبال تحقق نیات خصمانه شان هستند و هر اندازه اتحاد و یکپارچگی مردم اعم از شیعه و سنی مستحکم تر باشد توطئه های معاندان بیشتر نقش بر آب می شود.

فرماندار خواف گفت: هفته وحدت پیام آور آن است که مسلمانان با هم برادرند و با اتحاد و یکپارچگی و در سایه قرآن کریم و تاسی به سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) مدافع ارزش‌های اسلامی هستند و مقابل توطئه های دشمنان و ایادی سرسپرده استکبار جهانی هوشیاری و بصیرت خود را حفظ می کنند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف  با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

 ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول با ابتکار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.