استاندار خراسان رضوی گفت: برای انعقاد قرارداد ساخت شهر فرودگاهی مشهد و تامین زیرساخت‌های لازم در سطح استان آمادگی کامل وجود دارد.

آماده انعقاد قرارداد ساخت شهر فرودگاهی مشهد هستیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که در محل دفتر استاندار  خراسان رضوی انجام گرفت، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت زائری که سالانه وارد مشهد می‌شوند، ضرورت دارد که این کلانشهر در آینده شهر فرودگاهی داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخش‌خصوصی برای تامین منابع مالی آمادگی دارد، تاکید کرد: برای فراهم کردن مقدمات ساخت شهر فرودگاهی، در سطح استان آمادگی همکاری وجود دارد و زیرساخت‌های لازم را فراهم خواهیم کرد.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: آلودگی صوتی ناشی از عبور پروازها از روی شهر مشهد، باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است لذا در کنار پرداختن به موضوع احداث شهر فرودگاهی جدید، ایجاد باند سوم در فرودگاه شهید هاشمی نژاد هم باید مورد بررسی قرار گیرد.
در این دیدار مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم گفت: ظرفیت فرودگاه مشهد بر اساس محاسبات استانداردی که در این خصوص وجود دارد حدود ۶ میلیون مسافر است در حالی که عملکرد این فرودگاه حدود ۱۰ میلیون مسافر در سال است بنابراین همین فرودگاه در چند سال آینده نیاز به توسعه دارد.
سیاوش امیرمکری افزود: در یکی از مطالعات مربوط به ایجاد باند جدید فرودگاه سه یا چهار مسیر مختلف تدارک دیده شده است که در بهترین حالت بازهم یک گوشه‌ای از شهر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. فعلا روی این گزینه کار می‌کنیم که اجرایی‌تر است؛ به هرحال ایجاد همین باند چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی در رابطه با پیشنهاد استاندار خراسان رضوی در خصوص ایجاد شهر فردوگاهی در مشهد گفت: در این خصوص حتما باید مطالعه‌ای با همکاری مشاور خارجی و داخلی روی سایت‌های مد نظر انجام شود تا مراحل بعدی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.