گیلان - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: آگاهی مردم در جلوگیری از گسترش سنبل آبی موثر است.

آگاهی مردم در جلوگیری از سنبل آبی موثر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،لطیف جواهر دشتی گفت: امروز با دعوت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل، فرمانداری و ادارات شهرستانی این شهرستان با حرکتی فرهنگ‌ساز، عرصه آبی حدودا ۳۰۰۰ متر مربعی را از گیاه سنبل آبی پاکسازی کردند.

وی افزود: در این برنامه فرهنگی، مسئولان، محیط بانان، دوستداران محیط زیست و نیروهای شهرداری، گیاه سنبل آبی را جمع آوری و به محل دفن زباله منتقل کردند.

جواهردشتی با بیان اینکه سنبل آبی از گونه های مهاجم و عامل تهدید اکوسیستم آبی محسوب می شود خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است تا از گسترش این گونه به دیگر منابع آبی این شهرستان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه زمان تکثیر و رشد این گیاه سریع است، تصریح کرد: مردم می توانند در جلوگیری از رشد این گیاه بسیار موثر باشند و از انتقال این گیاه به جد خودداری کنند.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: اطلاع رسانی های متعددی با نصب بنر برای جلوگیری از انتقال این گیاه در سطح شهرستان انجام شده است.

وی افزود: همچنین محافظت و کنترل های لازم در حال انجام است تا مبادا با جاری شدن سیل و یا بارش شدید باران این گیاه به منبع آبی جدیدی وارد شود.

جواهر دشتی با اشاره به وجود دو رشته رودخانه ایسام و شمرود در حوزه سیاهکل گفت: خوشبختانه سنبل آبی در این رودخانه ها وجود ندارد و پایش ها همچنان ادامه دارد تا از آسیب این گونه مهاجم به محیط زیست شهرستان جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.