رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در تماسی با رئیس‌جمهور ترکیه به رایزنی درباره آخرین تحولات فلسطین به خصوص مسأله انتخابات و آشتی ملی پرداخت.

تماس تلفنی هنیه و اردوغان؛ رایزنی درباره انتخابات سراسری در فلسطین

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به صورت تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه صبحت کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «قدس پرس»، هنیه آخرین تحولات داخلی در صحنه فلسطین را از جمله پرونده آشتی و انتخابات سراسری را برای اردوغان تشریح کرد و بر موضع حماس برای برداشتن موانع در برابر انتخابات تأکید کرد.

در بیانیه حماس به همین مناسبت آمده است، اسماعیل هنیه در این تماس بر نجات پروژه ملی و مقابله با خطرات موجود علیه  مسأله فلسطین تأکید کرد.

اردوغان نیز بر حمایت ترکیه از مسأله فلسطین به عنوان موضع ثابت این کشور تأکید و از موضع فلسطینی‌ها در قبال برگزاری انتخابات ابراز خرسندی کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه بر ضرورت تحقق آشتی ملی فلسطینی و کنار گذاشتن اختلافات نیز تأکید کرد.

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین به ریاست «حنا ناصر» تا کنون چندین بار به غزه سفر کرده با حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی دیدار کرده است.

آخرین انتخابات ریاستی در سال ۲۰۰۵ برگزار شد که «محمود عباس» ریاست تشکیلات خودگردان را در دست گرفت و آخرین انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۰۶ با پیروزی حماس انجام شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس دیروز خواستار پایان دو دستگی میان فلسطینیان شد و گفت که یک نوع اراده و توافق ملی برای برگزاری انتخابات در فلسطین وجود دارد (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.