زاهدان- برپایی تور مختلط در زاهدان نیز که تصاویر آن چند روزی است احساسات بسیاری از مردم انقلابی و نیز خانواده‌ها را جریحه‌دار کرده است از ای دست تورها است که حال با واکنش مسئولان مربوطه نیز روبرو شده است.

برپایی تور مختلط  در زاهدان/از جریحه دار شدن احساسات مردم تا برخورد قضایی

قدس آنلاین-گروه استان ها:  هر از چند گاهی شاهد اخباری درباره هنجارشکنی چند جوان به‌صورت شخصی و یا با برگزاری تورهای مختلط در اقصی نقاط کشور هستیم که اغلب این تصاویر باهدف جلب مشتری و در دام انداختن جوانان در تور سودجویی توسط آژانس‌های گردشگری انجام می‌شود.

متأسفانه برخی از افراد در قالب اشخاص، گروه، تشکل یا انجمن و با اسامی و نام‌های اغواکننده با سوءاستفاده از تقاضای سفر و گردشگری، با ترفندهای مختلف از قبیل پیامک، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی یا تبلیغات محیطی و رسانه‌ای بدون کسب مجوزهای رسمی اقدام به فروش خدمات گردشگری می‌کنند.

یکی دیگر از جذابیت‌های دروغین تورهای غیرمجاز که جوانان را هدف قرار داده برگزاری تورهای مختلط است این تورها که اغلب با عناوینی مانند  تورهای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، کویر، نجوم، تور دانشجویی، گشت علمی، تورهای لحظه آخری و لاکچری همراه هستند و اغلب بدون رعایت اصول حرفه‌ای تور گردانی برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان این‌گونه تورها بدون در نظر گرفتن شئون فرهنگی جامعه سعی بر آن دارند که تور خود را با انتشار تصاویری از برنامه‌های مختلط در فضای مجازی، برای جوانان جذاب‌تر و نشان دهند ولی با این عمل سودجویانه  علاوه بر ایجاد تعارض و تقابل جدی بین جامعه میهمان و میزبان، زمینه‌ساز ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی خصوصاً برای خانواده‌ها خواهند شد.

بی‌بندوباری در کویر

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سیستان و بلوچستان بابیان اینکه  تور مختلط پسران و دختران که توسط شخص یا اشخاصی برگزارشده هیچ ارتباطی با حوزه گردشگری استان نداشته و این‌گونه رفتارها ازنظر این انجمن و جامعه گردشگری استان محکوم است افزود: دفاتر گردشگری استان برای برگزاری تورها ضمن دریافت مجوز از معاونت گردشگری استان و اطلاع انجمن صنفی با نیروی انتظامی هماهنگ هستند.

مسعود کرباسچی گفت: با توجه به درج خبری مبنی بر برگزاری تور مختلط پسران و دختران جوان در اطراف زاهدان و بی‌بندوباری در شب‌های کویر که در این پایگاه خبری، به مردم مناطق گردشگری و ساکنان حاشیه بیابان لوت توصیه می‌شود که پذیرای گروه‌های بدون مجوز از گردشگری استان نباشند و افراد محلی آشنا به منطقه با این قبیل گروه‌ها همکاری نکنند.

 وی ضمن تشکر از برخورد به‌موقع مسئولین اداره کل گردشگری استان و نیروی انتظامی با متولیان گروه افزود: مطمئن هستیم که دستگاه قضایی استان برخورد لازم را با خاطیان انجام خواهد داد.
 
ابطال مجوز

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه از ابطال مجوز فعالیت آژانسی که اقدام به برپایی تور کویرگردی مختلط در اطراف شهر زاهدان کرده بود خبر داد و گفت: حفظ شئونات اسلامی خط قرمز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌باشد و در این خصوص با هیچ شخصی مماشات نمی‌کنیم.

جلال زایی بابیان اینکه حفظ شئونات اسلامی خط قرمز ماست و بدون مماشات با تورهای که این مسائل را رعایت نکنند برخورد خواهیم کرد ادامه داد: انتشار این تصاویر موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد لذا در این خصوص مکاتبات لازم با نهادهای بالادستی انجام‌گرفته و مسلماً آژانس متخلف دیگر اجازه فعالیت در استان را نخواهد یافت.

وی تأکید کرد: آژانس‌های گردشگری متعهد به رعایت کلیه مسائل و شئونات اخلاقی می‌باشند که متأسفانه در این تور این مسائل رعایت نشده و اداره کل میراث فرهنگی استان بدون مماشات با آن برخورد خواهد کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 0
    وضع کشور خیلی وقته خراب شده از این بدتر شده جامعه