رئیس شورای شهر مشهد توضیحاتی را در مورد اتهام مربوط به مدرک تحصیلی دو تن از اعضا شورای شهر مشهد و پیگیری های قضائی در این باره را ارائه کرد.

تشریح اتهام جعل مدرک دو عضو شورای شهر مشهد از زبان رئیس شورا

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا حیدری، صبح امروز، در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در تالار شهر برگزار شد، بیان کرد: عقلا و بزرگان شهر می‌دانند که ما بعد از اعلام نتایج انتخابات، راهبرد شورای پنجم را بر محور وحدت، هم‌دلی و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی به مردم قرار دادیم و از همه نهادها و شخصیت‌ها و بزرگان حوزه و دانشگاه و چهره‌های مؤثر با هر گرایشی به تعامل و هم‌نوایی دعوت کردیم. این دعوت شورای پنجم را نه یک دعوت ظاهری، بلکه در عمل نشان دادیم و این هم‌افزایی برای خدمت به مردم گسترش پیدا کرد.

وی افزود: شاید فضای اجتماعی شهر باعث شد، بر شعار محوری وحدت تاکید کنیم و تا کنون بر این اصل وفادار بوده‌ایم و با وجود تلاش‌های رقیب که در اقلیت هستند، وارد چالش‌های سیاسی نشده‌ایم و سعی کرده‌ایم شورا را از این شرایط دور نگه داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «اقلیتی که معدود و برخوردار از رسانه گسترده هستند از آغاز فعالیت شورا با رویکرد منفعت‌گرایانه سیاسی در این فضای رسانه‌ای جولان می‌دهند»، تصریح کرد: هنوز ۶ ماه از فعالیت شورای پنجم نگذشته بود که با پرونده اتهام یکی از اعضاء شورای شهر مواجه شدیم و در شورا اعلام کردیم که به پیگیری اعتقاد داریم و فضای رسانه‌ای را تا این حد مدیریت کردیم. تا کنون تشکیل دادگاه انجام شده و روند دادرسی این پرونده از نقاط درخشان دوره جدید قوه قضاییه است که امیدواریم هرچه زودتر نتایج این پرونده تعیین تکلیف شود.

حیدری ادامه داد: موضوع بعد را ابهام به اصالت مدرک تحصیلی دو تن از شورای شهر آوردند و این اقلیت از مفهوم جعل استفاده کرد و برای تخریب و تضعیف شورای پنجم به طور وسیع در فضای رسانه‌ای‌شان استفاده کردند و در شورا این پرونده مسیرش را طی خواهد کرد، اما انتظار داریم این پرونده که در جایگاه مدیریتی و انتخاباتی استفاده کرده‌اند، مورد رسیدگی قرار بگیرد. قطعاً دستگاه‌های نظارتی دوگانه عمل نخواهند کرد، زیرا خلاف انصاف و عدالت است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «با توجه به اطلاعاتی که در شورای پنجم به دست آوردیم، خود شورا به صورت داوطلبانه به سمت کمیته شفافیت رفت و این کمیته را تشکیل داد»، اظهار کرد: شورا شروع به بررسی فرایندهایی کرد که می‌توانستند منجر به فساد شود. شهرداری را ملزم به ارائه سامانه فاش کردیم. داده‌ها در آن وجود دارد و با وجود تمام این تمهیدات، در این دستگاه احتمال خطا را نفی نمی‌کنیم و از خطاکار هم حمایت نمی‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی با تمام قوا حضور دارند و در این دوره احساس مسؤولیت بیشتری دارند که اقدامات گویای این موضوع است. این مسئله را فرصت می‌دانیم، نه تهدید. به این دلیل که باعث می‌شود مجموعه‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند و کمتر تخلف شکل بگیرد؛ اگرچه این موضوع می‌تواند کارکردهای منفی در حرکت‌های عمرانی شهرداری داشته باشد، اما همچنان فرصت است.

حیدری تاکید کرد: فرایند مصوبات شورا مشخص و روشن است و مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صحن علنی تصویب می‌شود و در صورت تصویب لازم‌الاجراست. در این بخش از سخنانم خطابم به اتاق فکری است که فضای افکار عمومی شهر در انتخابات مجلس را با تخریب و سوءاستفاده مدیریتی روبه‌رو می‌کند. با این روش‌ها راه به جایی نخواهید برد و  به جریان اصیل اصول‌گراییِ منصف و خداترس این شهر آسیب می‌زنید. در تعجبم که بزرگان اصول‌گرایان سکوت کرده‌اند!

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، مطرح کرد: در مقابل این تخریب‌ها از خدمت به مردم غفلت نخواهیم کرد و همچنان پروژه‌های جدید را افتتاح خواهیم کرد. عامل عصبانیت و ناراحتی شما این است که در این شرایط اقتصادیِ شهر کار انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم این امید و اعتماد را در جامعه زنده نگه داریم. از عقلا خواهش دارم تا این بداخلاقی‌ها در شهر امام مهربانی ادامه پیدا نکند و همچنان این فضای هم‌دلی باقی بماند.

حیدری گفت: در مقابل صدای بلندی که نمی‌خواهند فعالیت‌ها را ببینند، به گوشه‌ای از کارها و موفقیت‌های مدیریت شهری اشاره می‌کنم. همه شخصیت‌ها برای این موفقیت‌ها حضور داشته‌اند؛ آستان قدس‌، تولیت، دستگاه‌های دیگر، استانداری خراسان، مدیران جوان و پرتلاش در بخش‌های مختلف فداکارانه فعالیت کرده‌اند تا همه این دستاوردهای بزرگ برای شهر به ارمغان آید.

وی افزود: کتابخانه مرکزی شهر که ۲۳ سال معطل بود و در حال حاضر ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از سال گذشته عضو گرفته و در حال استفاده است. آسایشگاه جانبازان برای اعتبار مانده بود که ۶ میلیارد تومان به این بخش اختصاص دادیم. باغ‌موزه دفاع مقدس -که شعار حمایت این افراد گوش فلک را کر کرده‌است- در این دوره ۳۴ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد و در ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: در مناطق حاشیه‌ای ۶۹ پارک در حال افتتاح است یا افتتاح شده‌اند و بسیاری از خیابان‌های دیگر که در این دوره افتتاح شدند و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. اتفاقی که در منطقه ثامن افتاد، در هیچ یک از مدیریت‌های شهری اتفاق نیفتاد و ۴ هکتار به این بخش اضافه شد. این توافقات شوخی نیست. ۴۰۰ میلیارد تومان در همان قطارشهری که آنها افتتاح کردند هزینه شد، خط ۴ قطارشهری از سال آینده حفاری خواهد شد. از دوره قبل ۲۰ تا ۳۰ پروژه مردم معطل مانده بود و در حال حاضر، ۴ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان در اقتصاد فعال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، تاکید کرد: چرا این نکات مثبت در هیچ تریبونی بیان نمی‌شود؟ مبنای پذیرش، پایبندی به اخلاق، انصاف و عدالت است. وحدت موضوع بسیار مهمی است و در سیره نبوی هم به آن اشاره شده است. وحدت ایستادگی در مقابل تهدیدات بیگانه است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.