رییس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران باید مستندات تاثیرات منفی و عواقب تحریم‌های دارویی را گزارش کند.

جمهوری اسلامی عواقب تحریم‌های دارویی را مستندسازی کند

به گزارش قدس آنلاین، رتو اشتوکر  در حاشیه مراسم آغاز کارگاه آموزشی "جستجو و بازپیوند خانواده در سوانح"  در مشهد اظهار کرد: تحریم ‌نباید افراد بیمار و نیازمند به دارو را تحت تاثیر قرار می‌داد اما مشخص است که تحریم‌ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های خاص در ایران تاثیر منفی در برداشته است.

وی با بیان اینکه کمیته صلیب سرخ نمی‌تواند بخشی از کمک‌ها را بابت تهیه منابع چنین داروهایی اختصاص دهد ، تصریح کرد: این امر به دلیل پیچیدگی فراوان و فنی بودن آن است لذا به رغم اینکه کمبود دارو برای بیماران خاص مشکل مهمی است اما نقش صلیب سرخ در این حوزه نیاز به هماهنگی‌های فوق العاده پیچیده‌ای دارد.

اشتوکر گفت: طی دهه‌های گذشته کشور ایران در جریان تحریم، پیشرفت‌های داخلی فراوانی تجربه کرده و در حوزه‌های بشردوستانه نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: بهتر است کشور ایران مستندات فوت‌های احتمالی و تاثیراث منفی ناشی از تحریم دارو را تهیه کند زیرا مسایل مربوط به دارو و سلامتی به صورت مستقیم به زندگی افراد مرتبط است و اعمال تحریم‌های دارویی با توجه به تحت تاثیر قرار دادن افراد بیمار قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: تصویر کودک فوت شده سوری در دریای مدیترانه، تصویری بود که جامعه جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داد لذا ایران نیز لازم است عواقب تحریم‌های دارویی را مستندسازی کند.

اشتوکر عملکرد جمعیت هلال احمر ایران را با توجه به چارچوب و سابقه طولانی در امر امدادرسانی بسیار مطلوب دانست و گفت: علاوه بر این، جمعیت هلال احمر ایران منابع ، چارچوب کاری و راهبردهای مشخص شده وموثری را دارد که از نقاط قوت این جمعیت محسوب می‌شود که در کنار برخورداری از منابع انسانی توانمند موجب عملکرد مثبت در روند امدادرسانی هنگام حوادث و بلایای طبیعی شده است.

رییس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران افزود: همچنین هلال احمر و کشور ایران در زمینه خدمت به مهاجران افغانستانی دارای همبستگی و هم افزایی مطلوبی است که این امر از فرهنگ میهمان نوازی ملت ایران نشات می‌گیرد.

کارگاه آموزشی جستجو و بازپیوند خانواده در سوانح ویژه استان‌های خراسان رضوی،  خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان که از ۲۰ آبان ماه در مشهد آغاز شده است مدت سه روز ادامه دارد.

این کارگاه آموزشی با حضور مدرسان کمیته صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برگزار می‌گردد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.