مازندران- مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران از تمدید زمان ارسال آثار به اولین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران تا ۸ آذرماه و پایان هفته بسیج خبر داد.

اولین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران تمدید شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمهدی حق شناس بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۹۰ اثر از ۱۷۰ نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: خبرنگاران مازندرانی می توانند آثار خود در زمینه های گزارش، یادداشت، خبر، تیتر، عکس، مستند، کلیپ، موشن گرافی و کاریکاتور را در جشنواره شرکت دهند.

وی با اعلام اینکه بازه زمانی انتشار آثار باید از ۱۲ بهمن ماه سال گذشته تا ۸ آذرماه سالجاری باشد، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی می بایست در زمینه های دفاع مقدس و جبهه مقدس، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مبارزه با آسیب های اجتماعی، محرومیت زدایی، بسیج و حوزه اقدام، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن شناسی و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۵ دوره جشنواره رسانه ای ابوذر در کشور برگزار شده است از عدم برگزاری این جشنواره در سالهای گذشته گلایه کرد و گفت: برگزیدگان جشنواره های استانی ابوذر به مرحله کشوری راه می یابند و بصورت ملی نیز ارزیابی و تقدیر می شوند.

جشنواره رسانه ای ابوذر، کتاب می شود

حق شناس با بیان اینکه خبرنگاران در تعداد آثار ارسالی محدودیت ندارند، افزود: آثار ارسالی بصورت کتاب منتشر و در اختیار اهالی رسانه قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین، زمان اختتامیه را پایان آذرماه و مکان برگزاری را نمک آبرود چالوس اعلام و یادآور شد: گام دوم انقلاب اسلامی بخش ویژه جشنواره بوده و امیدواریم آثار خوبی در این بخش دریافت کنیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران افزایش تولیدات رسانه ای متناسب با اهداف انقلاب اسلامی، ارتقاء خبرنگاران بسیجی و تلاش برای شبکه سازی بسیج را از اهداف برگزاری جشنوار ابوذر اعلام کرد.

حق شناس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه با چگونگی کمک به تولید آثار کیفی در جشنواره ابوذر خاطرنشان کرد: از نفرات برتر و نویسندگان شاخص جشنواره ابوذر دعوت به همکاری می کنیم تا تولید محتوای انقلابی در عرصه رسانه اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با چگونگی داوری جشنواره از داوری چندمرحله ای در جشنواره ابوذر خبر داد و یادآور شد: در این زمینه رایزنی هایی با چند استان کشور که تجربه برگزاری این جشنواره را داشته اند صورت گرفت تا نقایص داوری سایر جشنواره های رسانه ای در این جشنواره اتفاق نیفتد.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران برگزاری ۴ دوره توانمندسازی مدیران بسیج رسانه، برپایی ۵ جلسه هیات های اندیشه ورز با حضور پیشکسوتان رسانه، اجرای ۵۳ برنامه در هفته بسیج، ۹۷ برنامه در دهه مبارک فجر، تولید ۲۵۰ کلیپ و عکس نوشت، اعزام خبرنگاران به مناطق عملیاتی، زلزله زده و سیلزده، برپایی نمایشگاه چهل سالگی انقلاب در ۸ شهرستان و اجرای ۵۰ دوره آموزش خبرنگاری برای ۲۰۰ نفر را از عملکرد یکسال گذشته بسیج رسانه مازندران اعلام کرد.

برپایی نمایشگاه مطبوعات مازندران در نمایشگاه بین المللی کتاب

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این جلسه گام دوم انقلاب اسلامی را موضوع مغفول مانده در جشنواره ها دانست و خواستار تولید محتوای کیفی در این بخش شد.

عباس زارع با اشاره به اینکه اعتراض به داوری ها، پای ثابت جشنواره های رسانه ای و هنری است، افزود: باید بکوشیم مردم از نتایج و ثمرات جشنواره های رسانه ای بهره مند شده و آثار کیفی جشنواره ها در اختیارشان قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه مطبوعات مازندران همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب از ۲۶ آبان لغایت اول آذرماه جاری در ساری برگزار می شود، اضافه کرد: تلاش کردیم با برپایی نمایشگاه مطبوعات در کنار نمایشگاه کتاب، رسانه ها از بازدیدهای ۵۰۰ هزارنفری مردم از نمایشگاه کتاب بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه جانمایی نمایشگاه مطبوعات در این نمایشگاه مشترک خاطرنشان کرد: یکی از راهروهای نمایشگاه کتاب به مطبوعات اختصاص داده شد تا مازندرانی بصورت همزمان از هردو نمایشگاه بازدید کنند.

زارع با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه مطبوعات با وقفه ای طولانی روبرو بوده است، یادآور شد: برگزاری نشست های خبری مدیران و کارگاه های تخصصی رسانه ای از برنامه های جنبی نمایشگاه مطبوعات مازندران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه غرفه های برتر تجلیل خوهند شد، اضافه کرد: ۸۰ غرفه برای مطبوعات درنظر گرفته شده و تاکنون ۷۰ رسانه برای شرکت در نمایشگاه مطبوعات اعلام آمادگی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.