استاندار خراسان رضوی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: در حال حاضر، آسیب های اجتماعی به مسائل اقتصادی و در نهایت با امنیت ملی درآمیخته است.

آسیب‌های اجتماعی به مسائل اقتصادی گره خورده است/باید مسیر را برای مشارکت مردم هموار کنیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی درسومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امروز امنیت همه کشورها با قدرت اقتصادی گره خورده و کوچکترین مشکل اقتصادی می تواند فاجعه ملی ایجاد کند.

وی اقتصاد را بزرگ ترین چالش پیش روی کشور دانست و تاکید کرد: باید قدرت اقتصادی افزایش پیدا کند تا به امنیت پایدار ملی دست پیدا کنیم؛ اگر در جهت توامندسازی جوامع محلی و توسعه اقتصادی فعالیت کنیم در حوزه های دیگر هم آثار آن نمایان خواهد شد.
رزم حسینی ادامه داد: آسیب های اجتماعی با مسائل اقتصادی و در نهایت به امنیت ملی گره خورده است، البته اگر امروز امنیت خوبی داریم بواسطه فداکاری مردم بوده است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در سراسر استان و کشور نهادینه شود، تصریح کرد: از هر کسی که در عرصه جهاد فرهنگی اقتصادی بتواند به مجموعه مدیریتی استان کمک کند، استقبال خواهیم کرد چرا که خراسان رضوی قابلیت های لازم را در اختیار دارد و فقط کافیست با انسجام مدیریتی از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.
وی ضمن تاکید بر فعال شدن سمن ها در همه حوزه ها ادامه داد: هر کاری که به مردم سپرده شود، توفیقات بیشتر خواهد بود؛ باید مسیر را برای آن‌ها هموارتر کنیم تا با سهولت بیشتری مشارکت کنند.
استاندار خراسان رضوی در انتهای سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به سرانه های پایین هشت محله مورد هدف طرح نجات در حاشیه شهر، نهاد کتابخانه ها باید راهکار رسیدن این سرانه ها به استانداردها را شناسایی کند. 
گفتنی است؛ در این جلسه حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به ارائه گزارش شش ماهه سال جاری این نهاد پرداخت.
 در انتهای این جلسه با حضور علیرضا رزم‌حسینی، استاندارخراسان‌رضوی از  پوستر بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار رونمایی شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.