مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خدمت به زائران اباعبدالله(ع) و امام رضا(ع) باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

خدمت به زائران به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ رتبه چهارم موکب‌داری خراسان رضوی در اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی  در مراسم تجلیل از موکب‌داران ایرانی عراق که در بنای فاطمیه  مشهد برگزار شد، گفت: در مسیر خدمت به زائران اباعبدالله(ع) و امام رضا(ع) زحمات بسیاری توسط مجموعه‌های مردمی کشیده شد که این موضوع باید به فرهنگ تبدیل شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بهترین مدل خدمت‌گذاری مردمی بودن آن است، خاطرنشان کرد: این فضای با اخلاص که هرکس هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و خودش را در فضای خانه امام رضا(ع) می‌دید، باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی افزود: گاهی زائر امام رضا(ع) به مشهد مشرف می‌شد، جای خواب کم بود اما اینکه در سال جاری زائران دست خالی برنمی‌گشتند تا با خاطره بد مشهد را ترک نکنند، نشان‌دهنده این است فضای خوبی برای خدمت به زائران امام رضا(ع) شکل گرفته است.

صاحبقرانی عنوان کرد: این تعبیر که اگر بخواهیم اتفاق‌های خوبی ایجاد کنیم، باید در کنار یکدیگر باشیم، به‌معنای واقعی در جریان خدمت به زائران اربعین رخ داد، اما اگر در زمینه‌های دیگر این اتفاق رخ دهد اراده انسان‌ها باشد، اتفاق‌های خوب رخ می دهد که یکی از این حرکت‌ها فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در جریان کربلا ۳۳ دسته مورد لعن قرار گرفتند یک دسته کسانی بودند که ساکت بودند و ابراز تأسف هم نکردند، بنابراین جریانی که ما می‌توانیم با اراده خودمان محقق کنیم، زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است، پس نباید در این زمینه ما نیز سکوت کنیم.

رتبه چهارم موکب‌داری خراسان رضوی در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی نیز در ادامه اثرگذارترین سرمایه حرکت اربعین را مردم دانست و گفت: تاکنون یک ریال کمک دولتی نیامده و نمی‌آید، کاری که امسال شروع کردیم از اردیبهشت با رویکرد جدی‌تر از سال‌های گذشته شکل گرفت.

اکبر پارسا با بیان اینکه تجربه خوبی از سال‌های گذشته در راستای خدمت به زائران امام حسین(ع) داریم، با اشاره به فراخوان ستاد عتبات خراسان رضوی، افزود: طبق اطلاعیه‌ای اعلام کردیم متقاضیان موکب‌داری ثبت نام کنند، ۱۱۰ تقاضا داشتیم که کار توان‌سنجی افراد را انجام دادیم، ضمن اینکه در کنار ثبت تقاضا و توان‌سنجی کار بررسی صلاحیت عمومی را نیز داشتیم.

وی با اشاره به سهولت کارها در راستای برداشته شدن ویزا، یادآور شد: ۸۷ موکب از خراسان رضوی اعزام شد، هر سال در روزهای اربعین با حوادثی مواجه می‌شویم ۴۰ روز مانده به اربعین حوادثی در داخل عراق ایجاد شد که دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی برای ما به‌وجود آورد.

رئیس ستاد عتبات خراسان رضوی ضمن گله‌ از صدور برخی بیانیه‌ها و عملکرد سامانه سماح در توصیه به زائران مبنی بر عدم سفر به عراق، تصریح کرد: برخی از این توصیه‌ها تأثیر منفی خود را گذاشت، ۱۰ روز به اربعین مسیر حله به کربلا موکبی نبود، اما ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد عراق شدند که به لطف امام حسین(ع) گزارش منفی نداشتیم.

پارسا با بیان اینکه ۳۶ موکب از خراسان رضوی در کربلا فعالیت داشتند، ادامه داد: تمام تعهدات خراسان رضوی از ۲۰ مهر تا سوم آبان بود اما از ۱۳ مهرماه ناهار داشتیم و آن را میان زائران تقسیم کردیم.

وی اظهار کرد: حدود ۷۰۰ خودرو که ۵۰۰ خودرو باری بودند از مرز مهران فعالیت ما را انجام دادند، تنها استانی هستیم که از مرز دوغارون در تمام مرزها موکب زدیم، ضمن اینکه در راستای خدمت به زائران در راستای موکب‌داری توانستیم رتبه چهارم و رتبه سوم زائران حسینی را کسب کنیم.

روزانه ۶۰ هزار پذیرایی توسط موکب‌های آستان قدس صورت می‌گرفت

فرمانده حوزه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی نیز در این مراسم  گفت: برخی از خدمت‌گذاران از ۱۳ مهر برای خدمت‌گذاری اعزام شدند اما آنچه صورت گرفت با آنچه دیده می‌شد، قابل قیاس نیست.

مجید علوی‌تبار یادآور شد: زمانی که به سامرا رسیدیم زمین خالی بود اما به لطف ائمه اطهار در ۴۸ ساعت توانستیم خدمتی ارائه دهیم که کسی فکرش را نمی‌کرد، هرکس هر آنچه از دست خود برمی‌آمد و تا جایی که توان داشت، انجام می‌داد.

وی افزود: دو موکب در کربلا داشتیم، بیش از ۶۰ هزار پذیرایی داشتیم که امیدوارم بتوانیم برای سال‌های بعد نیز با توان بالاتری خدمت کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.