جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه سپاه امام رضا(ع) از برگزاری مراسم شهدای وحدت در مشهدمقدس با حضور مسئولان کشوری خبر داد.

یادواره شهدای وحدت با حضور مسئولان کشوری در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجیدرضا حسن‌زاده صبح امروز در جلسه یادواره شهدای وحدت در قرارگاه ثامن الائمه(ع)  اظهار داشت: در صورت توجه و نگاهی ویژه به شهدا، مفسران واقعی آیات الهی و مجاهدت آنها و گسترش فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی می‌توان تأکیدات مقام معظم رهبری را عملی کرد.

جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) سپاه گفت: در بیانیه گام دوم چله انقلاب با حضور ارزشمند جوانان تجلی می‌یابد، استمرار ثمرات الهی و رسیدن به اصل تمدن اسلامی با آمادگی‌های مردم محقق می‌شود، ولادت امام جعفر صادق برای بشریت تلیه رحمت الهی بود و در قرآن کریم نیز امام جعفر صادق به عنوان رحمت یاد شده است.

وی ادامه داد: توجهات دین مبین اسلامی و اعتصام به حبل الهی به صورت جمعی تأثیرات خوبی بر جامعه می‌گذارد که این امر تاکنون محقق شده و وحدت مردم را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم، در این دوران ثمره ارزشمند و هلاوت‌بخش وحدت عموم دیده شد و در نتیجه جمهوری اسلامی ایران با اقتدار نظامی خود پیروز شد.

حسن‌زاده بیان کرد: در جنبه‌های اقتصادی نیز باید از روحیه جهادی، وحدت و یکپارچگی استفاده شود تا بتوان شرایط خوبی را فراهم ساخت با مدیریت جهادی، ایمانی و اعتقادی می‌توان در عرصه‌های اقتصادی نیز موفقیت به دست آورد، باید نگاهمان به داشته‌های خود باشد، ما توانمندی‌های بسیاری در تمامی عرصه‌ها دارا هستیم که آنها در سایه ایمان به وجود آمده‌اند.

وی عنوان کرد: در آستانه برگزاری مراسم شهدای وحدت هستیم، شهیدان شوشتری و محمدزاده اقدامات بی‌بدیلی رقم زدند، در صورت بهره بردن از گذشته آنها می‌توان آینده بهتری را رقم زد، در دوران دفاع مقدس شهید بروجردی در شمال غرب فعالیت می‌کرد و بحث امنیت مردمی را پیگیری کرد.

جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) تصریح کرد: وی دستاوردهای ارزشمندی را در منطقه شمال غرب به وجود آورد، پیش از دفاع مقدس، اسرائیل، آمریکا و نظایر این کشورها قصد اشغال زمین‌های ما بودند که حضور مردمی نقشه‌های دشمنان را از بین می‌برد، شهید شوشتری پیش از آغاز فعالیت خود در شمال شرق در ارتباط با امنیت مردم برنامه‌هایی داشت.

وی خاطرنشان کرد: گروهک‌ها در آن مناطق فعال بودند و امنیت را از بین می‌بردند اما شهید شوشتری در این زمینه اقدامات متعددی انجام داد، درواقع با شکل‌گیری پایگاه‌های مردمی امنیت خوبی به وجود آمد، فقر معیشتی و اقتصادی مردم آن منطقه دشمنان را به اهداف خود نزدیک می‌کرد اما سردار شوشتری و سایر خاک‌خوردگان کشورمان با شکل‌گیری قرارگاه قدس در آن منطقه از نفوذ دشمنان جلوگیری کردند.

حسن‌زاده افزود: سردار شوشتری زمان زیادی را صرف ایجاد امنیت در آن منطقه کردند، مردم سیستان و بلوچستان میهن‌مدار هستند و مردم خود را دوست دارند، آنها وحدت را می‌پذیرند اما نیازمند نگاه ویژه بودند، انسجام خوبی در زمینه توجه به استان سیستان و بلوچستان در شمال شرق با همت والای سردار شوشتری و تجربیات وی به وجود آمد.

وی اظهار داشت: خدمت به محرومین در وجود سردار شوشتری شکل گرفته بود، نیروی زمینی، قرارگاه‌ها و نیروهای مردمی پای کار آمدند، در صورت وجود امنیت می‌توان سازه‌های پایدار و زندگی آرامی به وجود آورد، نباید به دشمنان اجازه تجاوز و نفوذ داد، باید دشمنان در نطفه خفه شوند و به اهداف خود نرسند.

جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) خاطرنشان کرد: این امنیت خالص بود و بر وجود تمامی ساکنان کشور نشست و همگان به خلوص نیت سردار شوشتری پی بردند، این امور در راستای محرومیت‌زدایی انجام شد و به مناطق محروم رسیدگی شد، در زمینه‌های مختلفی مانند اشتغال و نظایر آن ظرفیت‌هایی به وجود آمد که این شرایط را مدیون زحمات سردار شوشتری و شهدای دیگر هستیم.

حسن‌زاده بیان کرد: این نیروها اقدامات اثرگذاری انجام دادند، به عنوان مثال نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحث زیرساخت‌های جاده‌ای برنامه‌هایی داشته که با تحقق آنها شرایط خوبی فراهم شده است، یادواره شهدای وحدت در منطقه زاهدان در سیستان و بلوچستان و مشهد در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) گفت: برنامه در پیش رو با عنوان دهمین یادواره شهدای وحدت شکل می‌گیرد، امسال به دلیل مصادف شدن با ایام شهادت امام رضا (ع) تصمیم بر برگزاری یادواره در هفته وحدت گرفتیم، روز پنجشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۱ در مجتمع آیه‌ها با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، امت حزب‌الله مشهد، مسئولان لشکری کشوری و میهمانان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

حسن‌زاده ادامه داد: بعدازظهر همان تاریخ نیز در مزار شهیدان در بهشت رضا مراسم عطرافشانی تشکیل می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.