گیلان -رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود ۹۰۰ پرستار در گیلان گفت: در صورت تخصیص ۲۰ درصد پست‌های بلاتصدی دانشگاه به میزان ۱۵۰۰نفر به مجوز استخدامی، بخش اعظمی از مشکلات کمبود نیروی انسانی برطرف می‌شود.

کمبود ۹۰۰ پرستار در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان، ارسلان سالاری با بیان اینکه براساس شاخص اعتبار سنجی وزارت متبوع استاندارد مساحت کل فضای مفید برای هر دانشجو ۵.۵ متر مربع است، گفت: در استان گیلان فضای مفید برای هر دانشجو ۴.۹ متر مربع است.

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات لازم آنها، افزود: پروژه های تفاهمی پروژه هایی هستند که ۵۰ درصد وزارتخانه، ۲۵ درصد استانداری، ۱۰ درصد دانشگاه و ۵ درصد خیرین اعتبار آن را تامین می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود ۹۰۰ پرستار در گیلان یادآور شد: در صورت تخصیص ۲۰ درصد پست‌های بلاتصدی دانشگاه به میزان ۱۵۰۰نفر به مجوز استخدامی، بخش اعظمی از مشکلات کمبود نیروی انسانی برطرف می‌شود.

سالاری نداشتن مرکز جنرال پیوند اعضا در سطح استان را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: با توجه به گسترش فرهنگ اهدا عضو در استان، داشتن پتانسیل های لازم اساتید متبحر در این زمینه در دانشگاه، به دلیل داشتن فضای فیزیکی لازم و مرکز جنرال پیوند، علی رغم رضایت خانواده ها امکان استفاده از تمامی ارگان های پیوندی در این استان فراهم نبوده و این امر باعث نارضایتی خانواده های اهدا کننده عضو در استان است.

وی از پیگیری برای راه اندازی بیمارستان توانبخشی در فضای بیمارستانی های ۳۲ تختخواب استان خبر داد و افزود: کمبود ۶۷ تخت توانبخشی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ کدام از کلینیک های ویژه ما در تحول نظام سلامت افتتاح نشد، گفت: کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان های استان گیلان از دیگر مشکلات است که برای رفع کمبود تجهیزات پزشکی ۸۶ میلیارد تومان برآورد هزینه شد.

سالاری با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های فعال در بیمارستان‌های دانشگاهی۲۷۰۶ تخت است، تصریح کرد: همچنین میزان تخت بیمارستان‌های غیر دانشگاهی ۱۳۳۸ تخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.