دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم خانی دور جدید فعالیت های خود را با محوریت شهدای تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

برنامه‌های فرهنگی هنری دبیرخانه شهید ابراهیم‌خانی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دبیرخانه فرهنگی‌ و هنری سرلشگر شهید ابراهیم خانی، در راستای پوشش هرچه بهتر فعالیت‌های مرتبط با شهید خانی و شهدای تکاور طبق برنامه ریزی های انجام شده در دبیرخانه، مجموعه برنامه ها و تولیدات متنوع فرهنگی وهنری در زمینه شهدای تکاور ارتش خصوصآ شهید سرافراز سرلشکر ابراهیم خانی در دست تهیه و تولید است.

اسماعیل آجرلو مسئول دبیرخانه فرهنگی هنری شهید ابراهیم خانی به اقدامات انجام شده این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از سال ۹۷ دبیرخانه سرلشگر شهید ابراهیم خانی به عنوان یک دبیرخانه فرهنگی و هنری فعالیت خود را آغاز کرد، این دبیرخانه با همکاری حوزه هنری استان البرز تشکیل شده و در نظر است تا فعالیت آن در سراسر کشور گسترش یابد به گونه‌ای که از ظرفیت هنرمندان و فعالان فرهنگی در همه سطوح و سراسر کشور بهره لازم را ببرد.
وی محور اصلی فعالیت‌های دبیرخانه شهید ابراهیم خانی را در موضوعات فرهنگی و هنری اعلام کرد و افزود: سعی این مجموعه برآن است تا با بهره گیری از زبان هنر و کمک رسانه‌ برای معرفی و شناسایی هرچه بهتر سرلشگر شهید ابراهیم خانی به عنوان یکی از مفاخر ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده شود و از این مسیر توجه ویژه‌ای نیز به نیروهای تکاور و شهدای کوماندو ارتش داشته باشیم.

آجرلو در ادامه به اقدامات انجام شده در دبیرخانه فرهنگی هنری سرلشکر شهید ابراهیم خانی اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری دبیرخانه عبارتند از:
• مراسم یادبود شهید خانی و شهدای تکاور که با حضور مسئولان لشکری وکشور درباغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
• تألیف و انتشار کتاب زندگینامه داستانی شهید خانی و شهدای تکاور (دیدارهای ناتمام).
• فراخوان داستان کوتاه "سربازان وطن" با موضوع سرگذشت شهید خانی و شهدای تکاور.
• تولید فیلم مستند داستانی از زندگینامه شهید خانی و سایر شهدای شاخص تکاور.
• تولید نمایشنامه رادیویی و پادکست از زندگی و فعالیت‌های شهید خانی و شهدای تکاور.
• تولید موسیقی و نماهنگ با محوریت شهید خانی و شهدای تکاور با صدای رضا صادقی.
• انتشار کتاب دیجیتال «دیدارهای ناتمام»
• برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب های ادبی و پژوهشی با موضوع شهید خانی و شهدای تکاور.
• برگزاری مسابقات کتابخوانی دانش آموزی و دانشجویی.
• تولید مجموعه کتابخوانی تصویری یا موضوع شهید خانی و شهدای تکاور.
• تولید و توزیع بسته‌های لوازم التحریر ایرانی- اسلامی برای دانش آموزان نیازمند.
• تولید مجموعه‌های نمایشگاهی پوستر، اینفوگرافیک و موشن گرافیک.
• انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری.

وی در ادامه به برگزاری مراسم کشوری بزرگداشت تکاور شهید سرلشگر ابراهیم خانی و شهدای تکاور اشاره کرد وگفت: این مراسم پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

آجرلو به پخش تیزر کتابخوانی تصویری «دیدارهای ناتمام» با حضور هنرپیشه‌های سینما و تلویزیون از شبکه‌های ملی سیما اشاره کرد و افزود: در این تیزر هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله فریبا نادری، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، پروین ملکی و ماشاالله شاهمرادی بخش‌هایی از زندگینامه شهید تکاور سرلشگر شهید ابراهیم خانی را روایت می‌کنند. این برنامه ۱۴ دقیقه‌ای به همت حوزه هنری استان البرز و دبیرخانه فرهنگی شهید خانی و به کارگردانی سیدمحمدرضا حسینی بر اساس کتاب «دیدارهای ناتمام» که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است تولید شده و از شبکه های صدا وسیما پخش شد.

همچنین اولین فراخوان کشوری داستان کوتاه «سربازان وطن» با انجام مراحل داوری و کارشناسی آثار، تبدیل به کتاب مجموعه داستان‌ شد که از نفرات برتر این فراخوان نیز تقدیر شد. دراین فراخوان پس از کارشناسی اولیه، بیش از ۷۰ اثر به بخش نهایی داوری راه یافته بودند که به آثار برگزیده جوایزی اهداء شد.
مجموعه تولیدات و آخرین اخبار فعالیت های دبیرخانه فرهنگی هنری سرلشکر شهید ابراهیم خانی به آدرس www.khani-fest.com موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.