نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته نیست رئیس یکی از قوا برای فرار از پاسخ‌گویی در خصوص عملکرد قوه تحت امر خود، بی‌مورد سایر دستگاه‌های حاکمیتی کشور را مورد نقد و هجمه قرار دهد.

شایسته نیست رئیس یک قوه برای فرار از پاسخ‌گویی سایر نهادها را نقد کند

قدس آنلاین: امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ‌ در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور در جمع مردم یزد، این نوع از سخنرانی را در تضاد با شرایط ویژه ی امروز کشور توصیف کرد و اظهار داشت: سخنرانی امروز رئیس جمهور در شرایطی انجام گرفت که کشور پس از شرایط ویژه تحمیلی از طرف استکبار جهانی، اندکی در مسیر آرامش قرار گرفته است و بدون شک این آرامش و ثبات اقتصادی با همت، صبر و تحمل ملت ایران رقم زده شده است، لذا بر همه کارگزاران جمهوری اسلامی ایران واجب است در مسیر اتحاد و هم دلی حرکت کنند و درگیر مسائل جناحی و سیاسی نشوند.

وی افزود: متاسفانه به نظر می رسد سخنرانی امروز رئیس جمهور صرفا با هدف تاثیرگذاری بر روند انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است زیرا هیچ عقل سلیمی در شرایط امروز کشور فضا را به سمت دو قطبی سازی سوق نمی دهد گرچه در این صورت نیز بیش ترین ضرر نصیب آقای روحانی و دولت محترم می‌شود.  

خجسته همچنین یادآور شد: دولت تدبیر و امید شش سال در راس کارها قرار گرفته و اتفاقا بیش ترین اختیارات یک دولت در طول چهل سال اخیر را نیز داشته است اما همچنان انتظارات برای دریافت اختیارات فراقانونی از طرف دولت ادامه دارد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اقدامات رئیس دستگاه قضا در مبارزه با فساد را نقطه عطف آغازین گام دوم انقلاب اسلامی ملت ایران دانست و در ادامه گفت: همزمان با ورود آیت الله رئیسی به راس دستگاه قضایی کشور، عزم جدی فراگیری نهضت ملی ضد فساد در کشور نهادینه شد و در این مدت از ریاست ایشان بر دستگاه قضا شمار زیادی از پرونده های بر روی زمین مانده به فرجام رسید و امید است همزمان با آغاز گام دوم از انقلاب اسلامی ملت ایران این مسیر تا ریشه کنی کامل این آفت خطرناک ادامه یابد.  

امیر خجسته تصریح کرد: آیت الله رئیسی بر خلاف برخی از صحبت ها علیه وی که در زمان انتخابات مطرح شد، در عمل ثابت کرد به دور از پروپاگاندای رسانه ای و غوغاسالاری‌های جناحی به دنبال حاشیه نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از رئیس جمهور برای رعایت اصل تفکیک قوا، اشتغال و معیشت را دو مطالبه اصلی مردم از رئیس جمهور برشمرد و در این خصوص گفت: خوشبختانه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به خوبی بر لزوم اصل تفکیک قوا تاکید شده است و وظایف هر یک از بخش های حاکمیت به درستی تبیین شده است لذا شایسته نیست رئیس یکی از قوا برای فرار از پاسخگویی در خصوص عملکرد قوه تحت امر خود بی مورد سایر دستگاه های حاکمیتی کشور را مورد نقد و هجمه قرار دهد.  

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای روحانی بایستی در ابتدا با انجام وظایف خود و ارائه گزارش کار به مردم، بخش عمده‌ای از مطالبات مردمی از حاکمیت را رسیدگی کند، گفت: مطالبه اصلی امروز مردم بهبود وضعیت معیشت و سامان بخشیدن به وضعیت اشتغال است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.