استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون کم حاشیه‌ترین استان در سراسر کشور هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه امنیتی بودیم، البته به این مفهوم نیست که فعالیت سیاسی انجام نشود، هر گروه و دسته‌ای که مجوز دارد می‌تواند فعالیت کند.

خراسان رضوی کم حاشیه‌ترین استان در حوزه سیاسی و امنیتی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی امروز در گرهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی در دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اظهار کرد: این دومین جلسه است که در گردهمایی ائمه جمعه حضور دارم. در نشست قبلی چند سیاست را اعلام کردیم که اولین سیاست حوزه سیاسی بود که قصد داریم مبتنی بر ولایت و توسعه در استان کار کنیم و تلاش کردیم در این دوره با همگرایی و همدلی همه ارکان حکومت استان فعالیت نماییم.
وی ضمن تشکر از آیت‌الله علم‌الهدی و تمام ائمه جمعه، بیان کرد: تا امروز همکاری بسیار خوبی داشتیم. تاکنون کم حاشیه‌ترین استان در سراسر کشور هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه امنیتی بودیم، به این مفهوم نیست که فعالیت سیاسی انجام نشود، هر گروه و دسته‌ای که مجوز دارد می‌تواند فعالیت کند. ما مجری قانون هستیم و بی‌طرفی در اجرای قانون‌ و مر قانون را اجرا می‌کنیم. در حوزه سیاسی امیدواریم همین مشی ادامه پیدا کند که زمینه‌ساز کار عمرانی و اقتصادی ما است.
رزم‌حسینی گفت: اگر همدلی و همزبانی نباشد نمی‌توانیم کار کنیم. ما برای کار اقتصادی آمدیم به خاطر فرمایش مقام معظم رهبری که طی ۱۰ سال اولویت کشور را مسائل اقتصادی مطرح کردند. کاری که در کرمان انجام دادیم را در استان خراسان رضوی اجرا می‌کنیم. در کرمان ۲۴۳۹ موافقت‌نامه امضا کردیم که تمام آنها را ائمه جمعه و مسئولان امضا کردند. میزان این موافقت‌نامه‌ها ۷۶ هزار میلیارد تومان بود که با افتتاح‌های امروز و دیروز رئیس‌جمهور، ۵۰ هزار میلیارد تومان و ۲۱۰۶ موافقت‌نامه به بهره‌برداری رسید.
استاندار خراسان رضوی افزود: هیچ استانی در کشور وجود ندارد که این کار را انجام داده باشد. از ۷۶ هزار میلیارد تومان، ۶۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده و ۱۶ هزار میلیارد تومان در حال اجراست. کار سختی بود زیرا گرفتار بروکراسی اداری و بانک‌ها بودند. ما در سطح استان و ملی پیگیری کردیم. در برخی موارد با وزرا دعوا می‌شد اما کار درخشان بود.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: ما یک تیم هستیم و تنها دولت نیست، دولت به تنهایی نمی‌تواند کار کند. باید دستگاه قضا و ائمه جمعه نیز کمک کنند. با همکاری همه ارکان مثلث، این کارها را پیگیری می‌کنیم. روز اول هیچ معینی نداشتیم اما اکنون بیش از ۱۰۰ معین وجود دارد. ما باور نمی‌کردیم که در خراسان تا این میزان استقبال شود. اگر ۳۰ درصد معین‌ها موفق شوند شاهکار بزرگی است.
رزم‌حسینی گفت: سهم آورده این ۱۲۸ هزار میلیارد تومان حداقل ۳۰ درصد است یعنی سرمایه‌گذاران ۴۰ هزار میلیارد سهم آورده دارند، در نتیجه حجم سنگینی در دست مردم و شرکت‌ها است که خلق ثروت و اشتغال می‌کند. باید زمینه برای این ۴۰ هزار میلیارد تومان فراهم و وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری شود. در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین ایزدی، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی، اظهار کرد: یکی از کارهای خوب استاندار، مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. وی افزود: استاندار موفق به ایجاد ۹۰ هزار میلیارد تومان قراردادهای اقتصادی شده‌اند که از این منظر می‌توانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم. امروز مباحث اقتصادی یکی از مسائل آسیب‌پذیری ما است که دشمن تلاش می‌کند. ایزدی بیان کرد: اولین توقع از ائمه جمعه در مثلث اقتصادی، تصحیح نگاه گذشته نسبت به سرمایه‌دار است. این نگاه در آموزه‌های دینی نیز وجود دارد. اگر سرمایه‌داران به دنیا به عنوان هدف بنگرند، در این راستا برخی مواقع به کارگر اجحاف و تسهیلات بانکی در غیر جای خود هزینه می‌شود که این مردود است اما اگر هدف وسیله‌ای باشد، مطلوب است. مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی گفت: یکی از افتخارات زیبای استان، خدمات استاندار است. با توجه به اشتغالات آیت‌الله علم‌الهدی که کمتر در جلسات مخصوصا شورای اداری شرکت می‌کنند اما در چندین جلسه با صراحت از تلاش‌های آقای رزم‌حسینی برای بارقه امید در دل مردم تشکر کردند. وی ادامه داد: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ائمه جمعه را ناظران عالی قرار دادند. توقع استاندار از ائمه جمعه، اول تصحیح نگاه منفی نسبت به سرمایه‌دار بوده و دوم این است که زمینه حضور کارآفرینان را قبل حضور خطبه‌های نماز فراهم کنید.  باید با فعالیت بیشتر در زمینه مثلث اقتصادی فرهنگی حضور پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.