بیشتر برندهای خودروسازی کره جنوبی در حال پیشرفت در طراحی و بخش های فنی خودروهای خود هستند و کیا هم از این قاعده مستثنی نیست.

کیا اپتیما 2021 زیبا و جذاب تر از همیشه +عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بیشتر برندهای خودروسازی کره جنوبی در حال پیشرفت در طراحی و بخش‌های فنی خودروهای خود هستند و کیا هم از این قاعده مستثنی نیست.

پس از آنکه هیوندای با سوناتای جدید و زیبای خود در بخش سدان در رنج قیمتی خودش طوفانی به پا کرد ، کیا نیز به دنبال انجام همان کار با Optima است.

آنچه در این خبر داریم تصاویر رسمی از نسخه K5 است که قرار است در کره جنوبی ماه آینده به فروش برسد، شرکت کیا هنوز هم از نسخه‌های Optima در آمریکای شمالی و اروپایی رونمایی می‌کند و این مدل شباهتی به مدل KDM-spec ندارد و ما هم امیدواریم این خودرو هر چه زودتر و با قیمت معقول به بازار داخلی راه پیدا کند.

تیزرهای بی شماری که از ساخت خودروهای جدید منتشر شده اند و جزئیاتی را نشان دادند اما خوب است که نهایتاً Optima جدید را از تمام جلوه‌های آن ببینیم، چراغ‌های LED که در طول روز روشن هستند (Day light) بسیار زیبا طراحی شده‌اند و ما نیز به چراغ‌های جدید پشت، که در کل عرض خودرو امتداد دارند، علاقه‌مندیم.

کیا اپتمیا جدید همانند سوناتا از پهنا رشد داشته و فاصله بین محورهای آن افزایش یافته است که باعث می‌شود این خودرو نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر و در نتیجه جادارتر نیز باشد، جالب اینجاست که کیا به پیشرفت همه جانبه خود در این اتومبیل اشاره دارد و دارای پنجره های بدون قاب است و می‌توانیم طراحی کرومی را در نمای جانبی که یادآور نسل قبلی است مشاهده کنیم که اکنون در پشت نیز ادامه می یابد تا پنجره عقب را احاطه کند.

بزرگتر از مدل جایگزین شده ، Optima جدید با 50 میلی متر (تقریباً دو اینچ) تا 4905 میلی متر (193.1 اینچ) کشیده شده و با 25 میلی متر (تقریباً یک اینچ) تا 1860 میلی متر (73.2 اینچ) گسترده شده است ، در حالی که ارتفاع آن 20 میلی متر (0.8 اینچ) به 1445 میلی متر (57 اینچ) کاهش یافته است تا سرعت و قدرت هندلینگ خودرو را افزایش دهد.

در داخل اتاق به دلیل داشتن یک فاصله محوری طولانی تر که اکنون 2850 میلی متر (112.2 اینچ) به 45 میلی متر (1.8 اینچ) بیش از گذشته است، فضای داخلی بیشتری در اختیار مصرف کننده است.

نسخه های پایه K5 در کره جنوبی با چرخ های 16 اینچی در دسترس خواهند بود ، اما مشتریان قادر به ارتقای آن به 17 یا 18 اینچی و حتی رینگ‌های 19 اینچی در تریم‌های گران‌تر هستند، این رینگ‌ها در حالت‌های تیره و براق در دسترس خواهند بود.

کیا هنوز مایل نیست کابین را دقیق نشان دهد اما تصاویر تیزر نشان می‌دهد که برخی از تغییرات بزرگ در تلاش برای افزایش جذابیت بیشتر Optima و برای رقابت با سوناتا برنامه ریزی شده است.

KDM-spec K5 که قرار است در ماه دسامبر به بازار عرضه شود و دیگر لازم نیست مدت بیشتری صبر کنیم تا فضای داخلی را ببینیم و در مورد مشخصات فنی اطلاعات کاملی نیز کسب کنیم که بتوان آن را با رقیب همیشگی خود یعنی سوناتا، مقایسه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.