خوزستان_ مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان  گفت: تردیدی نیست که خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی برای بخش صنعت و آموزش و پرورش شهرها نیازی اساسی است.

کتابخانه ها، نیاز اساسی روستاها برای رشد صنعت و آموزش

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان  صبح امروز  در آیین بهره برداری یک باب کتابخانه عمومی در روستای  روستای دهکده حمیدیه گفت: کتابخانه های عمومی در تمام جوامع با هدف ارائه خدمات متنوع به منظور کمک رسانی به جامعه و توسعه و بهبود زندگی فردی ایجاد شده اند. تردیدی نیست که خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی برای بخش صنعت و آموزش و پرورش شهرها نیازی اساسی است.

منصور کوهی رستمیادامه داد: مساله اینجاست که ما از طرفی نسبت به مهاجرت روستائیان به شهرها و فقر روستاها اظهار تاسف میکنیم و از طرف دیگر ساعتها درباره مشکلات ناشی از عرضه مواد غذایی در سطح جهان بحث های پرجنجالی راه می اندازیم و دست آخر هم چشمانمان را به روی این حقیقت آشکار می بندیم که اگر خدمات کتابخانه ای با عالی ترین مشکل آن برای رفاه اجتماعی اجتماعی شهرها به همان نسبت و شاید با اهمیت بیشتری در سطح روستاها ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: کتابخانه روستایی، کتابخانه ای عمومی در محل روستا دهکده، با اهداف فرهنگی، علمی و فنی در خدمت رشد فکر و توسعه عمل روستائیان است، که می تواند با ایجاد تاثیر بر زندگی مردم نقش مهمی در توسعه روستا دهکده داشته باشد.  

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان  تصریح کرد: اگر فرد روستایی به استفاده فعال از کتابخانه در مراحل مختلف زندگی خویش عادت پیدا کند آنگاه کتابخانه توانسته است که با تغذیه معنوی او سهم خود را در پیشرفت آموزش ادا نماید. در این صورت رشد کتابخانه ها با رشد آموزش در جامعه روستایی نسبت مستقیمی خواهد داشت و از این رو بین ایجاد نظام کتابخانه ای مناسب با پیشرفت آموزش و پرورش و رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی روستا رابطه ای نزدیک و بهم پیوسته به وجود خواهد آمد.

رستمی  یادآور شد: بنابراین کتابخانه های روستایی با مدیریت درست می توانند عامل رشد و بالندگی اقتصاد روستا باشند. روستاییان برای تداوم و توسعه خدمات تولیدی و کشاورزی نیاز به دانش و آگاهی دارند و کتابخانه میتواند زمینه این دانش را فراهم سازد.

وی در پایان با بیان اینکه نقش مهمی بر عهده شورای روستا قرار دارد، گفت: شورایی ها باید جایگاه و امکانات کتابخانه را برای روستاییان تشریح نمایند و آن ها را به استفاده از خدمات کتابخانه تشویق کند.

گفتنی است : کتابخانه عمومی شهدای دهکده شهرستان حمیدیه با مساحت ۷۸۰ متر و زیربنای ۲۸۰ متر در سال ۱۳۹۳ با اعتبار ۸میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و دو درصد نفت در روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه با حضور مسئولان استانبه بهره برداری خواهد رسید. این کتابخانه دارای بخش های مختلف از جمله سالن های مطالعه خواهران و برداران، بخش های مرجع، مخزن،نشریات، کافی نت، کودک و نوجوانان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.