بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی بیماری "ام‌اس" با حضور جمعی از متخصصان جهان فردا در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی بیماری "ام‌اس" در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، جانشین دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین‌المللی ام‌اس گفت: در این کنگره که طی سال‌های گذشته برای دومین بار در مشهد برگزار می‌شود ۵۰ سخنران از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و نیز از کشورهای آلمان، دانمارک، امریکا و عراق به ارائه‌ی سخنرانی علمی خود می‌پردازند.

دکتر محمدعلی نهایتی افزود: ۱۵۰ مقاله‌ به این کنگره رسیده که ۲۰ مقاله از این تعداد به صورت منتخب در حضور استادان برجسته‌ی این رشته‌ها به شکل پوستر ارائه و از میان آنها به سه مقاله به عنوان برگزیدگان کنگره، جوایزی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: روش‌های تصویربرداری، تشخیص، رویکردهای بالینی به مشکلات شایع ام‌اسی‌ها، پیشرفت‌های درمانی یک سال اخیر در این زمینه در جهان، کاربرد داروهای جدید و مانیتورینگ و بررسی چگونگی تجویز این داروها و نیز چالش‌هایی که متخصصان‌ مغز و اعصاب در بیماری ام‌اس با آن دست به گریبان هستند از محورهای اصلی کنگره خواهد بود.

برگزاری ۵ سمپوزیوم اقماری برای علاقه‌مندان به مباحث دارویی ام‌اس و داروهای جدیدی که در این زمینه ساخته و به بازار آمده‌ است، برپایی نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه‌ی داروهای ام‌اس از سراسر کشور و برگزاری دو کارگاه بیماریهای عصبی چشم و مشکلات دستگاه ادراری مرتبط با بیماری ام‌اس از برنامه های جانبی شانزدهمین کنگره‌ی بین‌المللی ام‌اس در مشهد  است.

این کنگره به همت انجمن ام اس خراسان رضوی، انجمن علمی مغز و اعصاب ایران، انجمن مغز و اعصاب خراسان رضوی و انجمن ام‌اس کشور و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی کشور فردا در مجموعه‌ی فرهنگی آموزشی سپید متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بلوار خاقانی گشایش می‌یابد و تا ۲۴ آبان ادامه خواهد داشت

بیش از ۱۷۰ استاد و پژوهشگر علوم اعصاب در این رویداد علمی شرکت می‌کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.