وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از نخستین نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان پیشکسوت گفت: هنرهای تجسمی ظرفیت‌های بسیاری برای اقتصاد هنر دارد.

وزیر ارشاد: هنرهای تجسمی ظرفیت‌های بسیاری برای اقتصاد هنر دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در بنیاد آفرینش‌های فرهنگی هنری نیاوران از نخستین نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان پیشکسوت بازدید کرد.

سیدعباس صالحی در حاشیه این بازدید که سیدعباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های فرهنگی هنری نیاوران و سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوتان حضور داشتند، گفت: این نمایشگاه دارای سه ویژگی است که به عنوان مزیت‌های آن به شمار می آید.

وی تصریح کرد: اولین ویژگی این نمایشگاه این است که توانسته از اساتید برجسته پیشکسوت در شاخه‌های مختلف جذب آثار کند. تعداد قابل توجهی از آثار این هنرمندان در این نمایشگاه حضور دارد.

صالحی ادامه داد: دومین ویژگی و مزیت این نمایشگاه صرفا تهرانی نبودن آن است. در این نمایشگاه از استان های مختلف آثار هنرمندان وجود دارد.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: سومین ویژگی این نمایشگاه این است که با توجه به اینکه  هنرمندان پیشکسوت به عنوان جامعه الگو برای اهالی هنر محسوب می‌شود، این نمایشگاه منجر به انسجام در اهالی هنر به ویژه در نسل جوان می‌شود که در فضای همدلی با عرضه آثار هنری از طریق الگوسازی رفتاری به یکدیگر کمک کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نخستین دوره است که برگزار می‌شود و امیدواریم در دوره‌های بعدی با اثرگذاری و گستره بیشتری برگزار شود. انسان زمان و وقتی را که با اصحاب فرهنگ و هنر می‌گذراند، جزء عمرش محسوب نمی‌شود.

صالحی درباره راه اندازی گالری دائمی برای آثار هنرهای تجسمی، گفت: شاخه‌های مختلفی برای فعال سازی اقتصاد هنر وجود دارد که هنرهای تجسمی هم از جمله این شاخه‌ها است و ظرفیت بسیاری برای اقتصاد هنر به شمار می‌آید.

وی در عین حال تصریح کرد: در این زمینه برخی اقدامات از قبل آغاز شده که از آن جمله می‌توان به گذرهای فرهنگ و هنر با هدف عرضه آثار فرهنگی هنری هنرمندان اشاره کرد. از طریق مجتمع‌ها، خیابان‌ها و گذرهای فرهنگی و هنری می‌توانیم فرصت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد و از فرهنگ و هنر کشورمان پاسداری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.