امام جمعه مشهد گفت: حدود ۱۰ میلیارد دلار ارز خارجی وارد این شهر شده اما مدیریتی برای آن نشده است، از استاندار خراسان رضوی می‌خواهیم تکلیف این مبلغ را مشخص کند تا بتوان در حوزه اشتغال برنامه‌ریزی کرد.

جریان قدرت و ثروت در مشهد، بلای خانمان‌سوز هر طرح و برنامه‌ای است/تکلیف ۱۰ میلیارد دلار ارز خارجی وارد شده به مشهد مشخص شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی در دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، با بیان اینکه مدیریت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی را از برکات حضرت رضا (ع) می‌دانیم، اظهار کرد: برخی مسئولان ما برای جناح خود بهره‌برداری سیاسی می‌کنند اما استاندار ما فرد سیاسی نیست.

وی با خطاب قرار دادن علیرضا رزم حسینی به عنوان مرد عرصه اقتصاد، افزود: وی اهل سیاسی بازی نیست و بیشتر در حوزه اقتصاد به صورت نمونه فعالیت می‎کند.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه استاندار در عرصه اقتصاد فعالیت‌‎های چشم‌گیری را انجام داده است، تصریح کرد: ما هنوز در کشور با توجه به مؤلفه‌هایی که رهبری برای اقتصاد مقاومتی مطرح کرده‌اند کاری انجام نداده‌ایم، کشور در مسئله اقتصاد مقاومتی به بن‌بست خورده بود اما فعالیت استاندار باعث شروع حرکتی نو در اقتصاد شد.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه ورود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در طی هشت ماه کار کمی نیست، ابراز کرد: برخی می‌گفتند الگوی مثلث توسعه‌اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد اما ما امروز نتیجه‌اش را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه الگوی مثلث توسعه برضد منافع جریان قدرت و ثروت است، گفت: ۷۶ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در کرمان داشتند که تاکنون ۵۰ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: برخی افراد درصدد تخریب طرح‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی برآمده بودند و حتی برخی به من گفتند شرکت‌های معین، افرادی هستند که از هر موقعیتی استفاده کرده و مانند تعاونی‌ها پول مردم را جمع می‌کنند.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: در هشت ماه گذشته ۱۲۸ هزار میلیارد تومان وارد عرصه عملیاتی شده است، لذا به همان مقدار افراد وارد چرخه اشتغال شده‌اند.

وی با طرح این سؤال که کدام استان در کشور به فاصله هشت ماه ۱۶ هزار میلیارد تومان پول را وارد کرده است، اظهار کرد: کار استاندار اقدامی کوچک نیست.

آیت‌الله علم الهدی با تأکید بر اینکه اقدامات استاندار برای ما برند سیاسی است، افزود: با توجه به اقدامات مفید می‌توان فهمید که فرامین رهبری در حوزه اقتصاد شدنی است. استان ما در زمینه اقتصادی نسبت به استان‌های دیگر قوی‌تر عمل کرده است.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه هرکجا مردم در حوزه بوده‌اند موفق عمل کرده‌ایم، ابراز کرد: باید مردم را وارد صحنه کنیم. سال گذشته چهار میلیون زائر خارجی وارد مشهد شده است که اگر امسال این آمار به پنج میلیون زائر خارجی رسیده باشد با احتساب هر زائر، دو هزار دلار حساب کنیم، حدود ۱۰ میلیارد دلار ارز خارجی وارد شهر شده اما مدیریتی برای آن نشده است.

وی گفت: با کمک استانداری تکلیف این ۱۰ میلیارد دلار مشخص شود تا برنامه‌ریزی برای آن انجام شود. اگر این ۱۰ میلیارد دلار هزینه شود، اشتغال و کار ایجاد می‌شود که این درخواست ما از شما در استانداری است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.