همدان _مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی گفت: میانگین ابتلا به سکته مغزی در ایران ۵۰ سال است ضمن اینکه کاهش چشمگیر سن شیوع سکته مغزی در کشوهشداردهنده است.

کاهش سن شیوع سکته مغزی
به گزارش قدس آنلاین ،محمد تقی جغتایی ظهر سه شنبه در همایش سالیانه توانبخشی عصبی ویژه سکته مغزی و ام اس در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا هدف از برگزاری این همایش علمی را به‌روز کردن اطلاعات، تبادل دیدگاه‌ها و آشنایی با پیشرفت‌ها در رشته‌های مختلف علوم توانبخشی دانست.
وی گفت: خدمات توانبخشی به صورت زنجیره‌ای، پیوسته و مداوم است که قابل جدا شدن از نظام سلامت و رفاه نیست.
جغتایی با اشاره به اینکه روزانه ۴۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند تصریح کرد: میانگین ابتلا به سکته مغزی در ایران ۵۰ سال است که این رقم کمتر از میانگین جهانی بوده و کاهش چشمگیر سن شیوع سکته مغزی در کشور هشداردهنده است و به همین دلیل توانبخشی سکته مغزی جزو ضروریات است.
برگزاری همایش توانبخشی عصبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار کرد: همایش توانبخشی عصبی برای چهارمین بار در دانشگاه علوم پزشکی همدان ‌برگزار می‌شود و امید است در عرصه منطقه‌ای قابلیت‌های خود را نشان دهد.
رشید حیدری‌مقدم با اشاره به اهمیت توانبخشی به عنوان نیاز ضروری کشور و نیاز استراتژیک در جامعه افزود: کاهش موالید و ازدواج و افزایش طلاق به مفهوم پیری و افزایش سن در کشور است.
وی با بیان اینکه کیفیت توانبخشی با تاسیس دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف بهبود یافته است گفت: اگر موضوع ‌توانبخشی به داخل خانواده نفوذ نکند مشکلاتی در افزایش ناتوانی افراد جامعه در پی خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان توجه افراد جامعه به ویژه بانوان را به ورزش‌های خانگی خواستار شد و افزود: بازتوانی نیاز جامعه بوده و باید بیش از این به فرهنگسازی در این خصوص در رسانه ها و مطبوعات و فضای مجازی توجه شود.
وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در کشور با نگاه به ورزش و بهره‌گیری از قابلیت‌های فضای مجازی یادآور شد: تا سال ۲۰۳۰ هفتاد درصد مشاغل امروز دنیا از دست می‌رود و بر مبنای وب خواهد بود بنابراین باید جامعه برای ورود به این مقطع آماده باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.