بامداد روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در دو حمله جداگانه اما همزمان، دو عضو ارشد گروه فلسطینی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه و دمشق را هدف حمله تروریستی قرار داد.

جوخه تروردر پناه سازمان ملل

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین؛ بامداد روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در دو حمله جداگانه اما همزمان، دو عضو ارشد گروه فلسطینی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه و دمشق را هدف حمله تروریستی قرار داد. بهاء ابوعطا و اکرم العجوری هدف این حمله تروریستی قرار گرفتند که در پی این حملات به ترتیب ابوعطا یکی از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی و همسرش در غزه و یکی از فرزندان اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی این جنبش در نزدیکی دمشق ترور شدند.

این در حالی است که به گزارش رسانه‌های سوری، العجوری که هدف اصلی عملیات در سوریه بود توانست از این حمله زنده بیرون بیاید. حملات روز سه‌شنبه در حالی صورت گرفت که امروز اکثر رسانه‌های اسرائیل با مسئول قلمداد کردن ابوعطا در حملات موشکی ماه‌های اخیر به شهرک‌های نزدیک نوار غزه در سرزمین‌های اشغالی سعی کردند ترور و حذف فیزیکی این فرمانده جهاد اسلامی را توجیه کنند.

چه کسانی هدف حمله تروریستی قرار گرفتند؟

ابوعطا، فرمانده «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی و عضو شورای نظامی این جنبش در حمله نخست در حالی که در منزل خود در محله «الشجاعیه» در شرق شهر غزه اقامت داشت با موشکی که از طرف یک جنگنده اسرائیلی شلیک شده بود هدف قرار گرفت و به شهادت رسید؛ این در حالی است که به گزارش «فلسطین الیوم» در این حمله همسر ابوعطا نیز به شهادت رسید و دو کودک او مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

در سوریه اما خانه «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس در محله «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان هدف حمله تروریستی دیگر رژیم صهیونیستی قرار گرفت که همزمان با ترور ابوعطا در غزه صورت گرفته بود. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، «اکرم العجوری» در حالی از این حمله جان سالم به در برد که پسرش «معاذ العجوری» و شخص دیگری به نام «عبدالله یوسف حسن» به شهادت رسیدند. در این حمله ناکام اما اکرم العجوری، دختر معاذ(نوه اکرم) و ۹ تن دیگر مجروح شدند.

این در حالی است که چند روز پیش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی با اشاره به طراحان اصلی ساخت سلاح و حملات به اسرائیل و پیشرفت توان شلیک و دسترسی موشک‌های دوربرد مقاومت، از ابوعطا در کنار اسامی سیدحسن نصرالله؛ رهبر حزب‌الله لبنان و قاسم سلیمانی؛ فرمانده نیروی قدس سپاه به عنوان خطرناک‌ترین افراد برای امنیت این رژیم نام برده بود.

پاسخ موشکی مقاومت و فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه

در واکنش به این حملات تروریستی، شهرک‌های صهیونیستی از ساعات آغازین روز سه‌شنبه شاهد بارش موشک و راکت بودند؛ به گزارش النشره و به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، دست‌کم ۵۰ موشک و راکت از نوار غزه به سمت شهرها و شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد و تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی هدف اصلی این حملات بود. حملات موشکی مقاومت به نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی در حالی شدت می‌گرفت که مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی و جنبش‌های حماس، کتائب المقاومة الوطنیة، فتح و کتائب ابوعلی مصطفی شاخه نظامی الجبهه الشعبیه، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تأکید کردند که این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

حملات موشکی پردامنه مقاومت که موجی از ترس را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرد منجر به تعطیلی مدارس و ادارات در تل‌آویو و شهرهای همجوار با نوار غزه شد. بر پایه گزارش معاریو، با به صدا درآمدن آژیر خطر بیش از یک میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به پناهگاه‌ها رفتند و ساعات کار رسمی و تحصیلی در تل‌آویو و شهرهای جنوبی لغو و روز سه‌شنبه تعطیل اعلام شد و حرکت برخی قطارها نیز متوقف شد.

انفعال سازمان ملل و واکنش قابل تأمل اتحادیه اروپا

در میان به راه افتادن دوباره صهیونیست‌ها که مایه تأثر و سرافکندگی جامعه بشری شده، سکوت و انفعالی است که بر سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر سایه افکنده و در حال دور ساختن این مجامع از فلسفه وجودی خود است. بعضی از این سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی نه تنها اقدامی برای خاتمه دادن به جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و مناطق خودگردان فلسطین صورت نمی‌دهند بلکه با توجیه اقدامات وقیح صهیونیست‌ها و در برخی از مواقع با حمایت آشکار از عملکرد آنان، زمینه را برای افزایش جنایات و گسترش اقدامات ضدبشری آنان مهیا می‌سازد.

جالب‌تر آنکه دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطین به مناطق مرکزی و جنوبی فلسطین اشغالی را «غیرقابل قبول» دانسته که باید به سرعت متوقف شود! در بیانیه دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: صبح روز سه‌شنبه اسرائیل یک عملیات در غزه انجام و یک رهبر ارشد جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار داد. در پاسخ، راکت‌هایی از غزه به جنوب و مرکز اسرائیل شلیک شدند. شلیک راکت به مردم غیرنظامی، کاملاً غیرقابل قبول است و باید به سرعت متوقف شود. اکنون به منظور حفظ جان‌ها و امنیت غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی، یک کاهش تنش سریع و کامل ضروری است.

این بیانیه بدون اشاره به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اقدام تروریستی اخیر آن افزود: همان طور که اتحادیه اروپا به طور مستمر بیان کرده است، فقط یک راه حل سیاسی می‌تواند به این چرخه ادامه‌دار خشونت‌ها پایان بدهد.

برخورد دوگانه غرب در قبال تروریسم دولتی اسرائیل

انفعال و این دست واکنش‌های مجامع بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا که خود را مدافع حقوق بشر در جهان قلمداد می‌کند مهر تأیید دیگری بر این مسئله است که در جهانی که قوانین و قواعد بازی را در آن ایالات متحده و شرکای اروپایی تعیین می‌کنند، دست رژیم صهیونیستی و دیگر رژیم‌های حامی تروریسم دولتی برای رسیدن به اهداف و مطامعشان باز است و در عوض حق دفاع و پاسخ از طرف مقابل سلب می‌شود.

نمونه برخوردهای دوگانه غرب را پیش از این بارها در محکوم کردن کره شمالی توسط مجامع بین‌المللی به واسطه انجام آزمایش موشکی دیده‌ایم؛ غربی‌ها در حالی با به راه انداختن موجی از اعتراض‌ها و جنجال‌های تبلیغاتی، اقدامات کره شمالی را تهدیدی جدی برای صلح منطقه و جهان قلمداد کردند و این کشور را مستحق واکنش و برخورد شدید دانستند که در قبال جنایات و دستگاه ترور رژِیم صهیونیستی تاکنون قدم از قدم برنداشته‌اند.

پشتیبانی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی و حمایت اتحادیه اروپا از این رژیم در سایه انفعال و سکوت سازمان‌های بین‌المللی موجب شده است که این رژیم بیش از پیش گستاخ‌تر شود و به طور رسمی مسئولیت اقدامات تروریستی خود را بر عهده بگیرد؛ چنانکه روز سه‌شنبه وزارت خارجه این رژیم ضمن برعهده گرفتن رسمی ترور دو عضو جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که این رژیم از خود دفاع کرده است.

در این ارتباط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز که به تازگی نفتالی بنت را به سمت وزارت دفاع رژیم منصوب کرده در کانال تلگرامی خود نوشت: این عملیات تروریستی پیشنهاد «فرمانده کل ارتش» و «رئیس شاباک» بوده و پس از توافق کابینه، نخست وزیر و وزیر امنیت دستور اجرای ترور صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.